در صورت اعمال تحریم های بانکی آمریکا علیه روسیه، اعلان جنگ اقتصادی خواهد بود
در صورت اعمال تحریم های بانکی آمریکا علیه روسیه، اعلان جنگ اقتصادی خواهد بود

دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه ادامه تشدید تحریم ها علیه روسیه را به عنوان اعلان جنگ اقتصادی ارزیابی کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دمیتری مدودف ضمن صحبت درباره تحریم های آتی آمریکا علیه روسیه گفت:” اگر تحریم هابی از نوع ممنوعیت فعالیت بانک ها یا ممنوعیت استفاده از یکی […]

دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه ادامه تشدید تحریم ها علیه روسیه را به عنوان اعلان جنگ اقتصادی ارزیابی کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دمیتری مدودف ضمن صحبت درباره تحریم های آتی آمریکا علیه روسیه گفت:” اگر تحریم هابی از نوع ممنوعیت فعالیت بانک ها یا ممنوعیت استفاده از یکی از ارزها اعمال شود، این را می توان بطور کاملاً مشخص اعلان جنگ اقتصادی نامید و نسبت به این جنگ باید با روش های اقصادی، سیاسی و در صورت ضرورت با دیگر روش ها واکنش نشان داد”.
نخست وزیر روسیه افزود:” کشور ما طی صد سال اخیردر شرایط فشار تحریمی دائمی زندگی کرده است. برای چه؟ برای اینکه روسیه از بین رقیبان قوی در صحنه بین المللی کنار گذاشته شود.”
بعداز ظهر چهارشنبه خانم هیزر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو خبر داده و روسیه را “به استفاده از سلاح میکربی یا شیمیایی با نقض حقوق بین المللی یا علیه شهروندان خود متهم کرد”.
بسته اول تحریم ها که از ۲۲ اوت به مرحله اجرا در می آید ، ممنوعیت کامل صادرات وسایل الکترونیکی و قطعات قابل استفاده دوگانه به روسیه را در نظر می گیرد. بسته دوم که سه ماه بعد اعتبار می یابد، کاهش سطح روابط دیپلماتیک، لغو جواز پرواز های شرکت هواپیمایی آئروفلوت به آمریکا و همچنین قطع کامل مبادله کالا بین دو کشور را در نظر می گیرد.
به دنبال این تحریم نرخ روبل در بورس های ارزی کاهش پیدا کرد.