مسیل های شهر تبریز نیاز به اصلاح و لایروبی دارد
مسیل های شهر تبریز نیاز به اصلاح و لایروبی دارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: لایروبی و حذف تاسیسات مهران رود (چایکنار) می تواند در مواقع بروز سیل، شهر را از خطر نجات دهد.

به گزارش قلم پرس، سونیا اندیش با اشاره به لزوم لایروبی مسیل ها اظهار کرد: وضعیت شرایط جوی در تبریز نسبت به سایر شهرها متفاوت و ناپایدار است و بارندگی به یکباره اتفاق می افتد و همین امر موجب می شود تا آب باران در جوی ها جمع شود.

او ادامه داد: خیابان ها در کشور ما آسفالت است و این آسفالت به شکل یک عایق عمل می کند که موجب می شود تا آب جذب زمین نشده و در سطح خیابان ها باقی بماند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: با این شرایط باید آب های سطحی به سمت مسیل ها هدایت شود که این امر نیازمند لایروبی کانال ها و مسیل ها است.

او افزود: بعضی از مسیل های شهر تبریز متعلق به ۳۰ سال قبل است و از آن موقع تاکنون لایروبی نشده است. بعضی دیگر از مسیل ها نیز تخریب شده و نیاز به اصلاح دارد.

اندیش گفت: در شهر تبریز چند صد کیلومتر مسیل داریم که نیاز به اصلاح، مرمت و لایروبی دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه در عید امسال و مواقع بارش، کمتر از قبل شاهد آبگرفتگی معابر بودیم اما با این حال لازم است تا لایروبی مسیل ها در دستور کار قرار بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص مهران رود، اظهار کرد: موضوع لایروبی چایکنار چند بار در شورا مطرح شده است. لازم است تا بعضی تاسیسات که از قبل در این مسیل ایجاد شده است، حذف شود.

او افزود: برای حذف این تاسیسات، به تخصیص بودجه و اخذ مجوز نیاز است. چنانچه سیلی در تبریز رخ دهد، این مسیل، می تواند شهر را از خطر نجات دهد.