در سال ۹۷ بودجه جاری ۳۴ درصد کاهش یافت
در سال ۹۷ بودجه جاری ۳۴ درصد کاهش یافت
شهردار تبریز گفت: در سال ۹۷ با برنامه ریزی های انجام شده و جلوگیری از هزینه های اضافی ۳۴ درصد بودجه جاری کاهش یافت.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز با بیان اینکه از ریخت و پاش های غیر ضروری که در سال های گذشته رخ می داد جلوگیری کرده ایم، گفت: با این اقدامات توانستیم ۳۴ درصد در بودجه جاری کاهش هزینه داشته باشیم و تلاش داریم این روند در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا کند.

او در ادامه با بیان اینکه در تاریخ شهرداری ها هرگز تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه رخ نداده است، گفت: ردیف های درآمدی بودجه قابل پیش بینی هستند و ما تلاش داریم آنها را محقق کنیم ولی ابزار کافی در برخی موارد وجود ندارد.

شهردار تبریز گفت: درآمد ردیف عوارض نوسازی یکی از همین پیش بینی ها به شمار می رود ولی ابزاری برای دریافت قطعی آن وجود ندارد.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۷ فروش اوراق به مبلغ ۶۵۰ میلیارد پیش بینی شده بود، اظهار داشت: به دلیل طولانی بودن پروسه دولت نتوانستیم این اوراق را به فروش برسانیم ولی امسال اولین شهری خواهیم بود که می توانیم از اوراق بهره مند شویم.

او وضعیت بودجه شهرداری تبریز را شفاف و غیر پیچیده دانست و ادامه داد: بر اساس بودجه و اولویت بندی های مصوب و تصمیمات کمیته تخصیص بودجه که اعضای شورا نیز در آن عضویت دارند، پروژه ها را پیش می بریم.