«دریاچه ارومیه» دورت بگردم!
«دریاچه ارومیه» دورت بگردم!

به مناسبت هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، زوج مراغه‌ای با شعار ” احیای دریاچه ارومیه تداوم زندگی ” پیاده روی به دور دریاچه ارومیه حدود ۸۰۰ کیلومتر را آغاز کردند. خبرگزاری فارس، معصومه درخشان: ۱۸ اردیبهشت در تقویم جهانی روز هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده و اصول هفت گانه صلیب سرخ جهانی […]



به مناسبت هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، زوج مراغه‌ای با شعار ” احیای دریاچه ارومیه تداوم زندگی ” پیاده روی به دور دریاچه ارومیه حدود ۸۰۰ کیلومتر را آغاز کردند.

خبرگزاری فارس، معصومه درخشان: ۱۸ اردیبهشت در تقویم جهانی روز هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده و اصول هفت گانه صلیب سرخ جهانی ” بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی”  عنوان شده است.

 

به همین مناسبت زوج مراغه‌ای( رویا محمدی و  رحیم محمدرضایی)  که عضو داوطلب جمعیت هلال احمر مراغه هستتد در دومین دور از برنامه پیاده‌روی خود، پیاده‌روی از مراغه تا مراغه را آغاز کردند.

این زوج مراغه‌ای در اولین برنامه پیاده روی خود مسیر مراغه تا کرمانشاه را پیاده‌روی کرده بودند و حالا  برای حمایت از دریاچه ارومیه و با شعار” احیای دریاچه ارومیه تداوم زندگی” پیاده روی خود را آغاز کرده و مسیرهای شهرهای مراغه، بناب، ملکان، میانه، میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه، سلماس، خوی، مرند، صوفیان،تبریز، ایلخچی، آذرشهر، عجب‌شیر، بناب و مراغه را پیاده‌روی می‌کنند.

رحیم محمدرضایی ۶۲ ساله که ۶ دوره قهرمان دوهای نیمه استقامت ایران است در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز در مورد زمان و مسافت طی شده در طول پیاده‌روی گفت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما برای ۲۰ روز است و کل مسافت پیاده روی حدود ۸۰۰ کیلومتر است.

وی هدف از این برنامه پیاده‌روی را ورزش و سلامتی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ قرار داریم، شعار جهانی صلیب سرخ ” یک قرن خدمت بی‌منت” است. بنابراین یک داوطلب هلال‌احمر باید همیشه در فکر ورزش و سلامتی جسم و روح خود باشد تا بتواند خدمت بی‌منت به هموطنان خود ارائه کند.  

 دیدار با مردم و بازدید از اماکن باستانی و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهرها از جمله برنامه‌های این زوج مراغه‌ای است.

 

محمدرضایی با اشاره به حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان مراغه اظهار داشت: به مناسبت ۱۶ اردیبهشت و روز مراغه آقای ضرغامی در شهر مراغه حضور داشت و از برنامه پیاده روی ما حمایت کرده و طی نامه‌ای بازدید از اماکن تاریخی، موزه‌ها و مراکز فرهنگی و گردشگری را برای ما رایگان اعلام کرده است. 

وی با اشاره به سومین برنامه پیاده‌روی خودشان در شهریور ماه ادامه داد: سومین برنامه پیاده‌روی ما، پیاده روی از مراغه تا نخجوان است که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حمایت از ما قول مساعد داده‌اند. این سفر پیاده روی در شهریور ماه امسال انجام می‌شود.

محمدرضایی ادامه داد: برای سال آینده نیز پیاده‌روی مراغه تا شیراز را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی پنجمین دوره پیاده روی را حضور در المپیک فرانسه اعلام کرد و افزود: قصد داریم با حمایت‌های مسوولان پیاده‌روی خود را از مراغه آغاز کرده و همزمان با شروع المپیک به فرانسه برسیم که مسافت مراغه تا فرانسه ۶ هزار کیلومتر است.

این زوج مراغه‌ای عضو داوطلب جمعیت هلال احمر مراغه هستند و در زمان بروز حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله به کمک آسیب دیدگان می‌روند. در طی این سفر پیاده روی شب‌ها نیز در مراکز هلال احمر آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اقامت دارند.

 

رویا محمدی نیز در این سفر پیاده روی همسرش را همراهی می کند به خبرنگار فارس در تبریز گفت: ما با  هدف سلامتی و نشاط پیاده روی می‌کنیم و با توجه به تجربه سفر قبلی به کرمانشاه این سفر نیز با خاطرات خوبی همراه می‌شود. در سفر قبلی پیاده‌روی به کرمانشاه واقعا مسوولان هلال احمر خیلی از ما حمایت کردند. در مجتمع‌های رفاهی و گردشگری و تعدادی از مساجد به خوبی از ما استقبال کردند.

محمدی ادامه داد: توجه مسوولان به ورزش‌های همگانی و انفرادی و ورزش‌‌هایی که توسط افراد خاص و با پیام‌های ورزشی انجام می‌شود می‌تواند در گرایش خانواده‌ها و جوانان به ورزش و سلامتی نقش مهمی داشته باشد.

ورزش پیاده‌روی نیز ساده‌ترین ورزشی است که با کمترین امکانات می‌توان بهره‌وری بالایی از نظر سلامتی جسم و روح و روان داشت و چقدر خوب است خانواده‌ها حداقل یک روز یا دو روز در هفته در پیاده‌روی خانوادگی شرکت کنند.

وی با اشاره به انجام فعالیت  ورزشی خود در سال‌های قبل اظهار داشت: پیش از این ورزش صخره‌نوری را انجام می‌دادم در سال‌های اخیر نیز بدنسازی، فیتنس و پیلاتس کار می‌کنم.

این زوج مراغه‌ای اظهار امیدواری کردند خانواده‌ها بیشتر از گذشته به ورزش و سلامتی خود اهمیت دهند و این برنامه پیاده‌روی  ورزشی آنها گامی برای ترغیب و تشویق خانواده‌ها به ورزش‌های فردی و گروهی باشد.

   انتهای پیام/ ۶۰۰۲۰