دریاچه ارومیه در مقایسه با دو سال اخیر، در وضعیت بهتری قرار دارد
دریاچه ارومیه در مقایسه با دو سال اخیر، در وضعیت بهتری قرار دارد
کمیته راهبری «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه» با همکاری فائو و ستاد احیای دریاچه برگزار شد

به گزارش قلم پرس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه نشست کمیته راهبری «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب دریاچه ارومیه» را در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ برگزار کرد. این نشست به میزبانی ستاد در تهران برگزار شد.

نشست کمیته راهبری به منظور بررسی پیشرفت این برنامه و دستاوردهای آن و همچنین مرور ارزیابی‌های فنی انجام شده تشکیل شد. در این نشست نمایندگان فائو، ستاد احیای دریاچه ارومیه، وزارت جهاد کشاورزی، سفارت ژاپن و شرکت مدیریت منابع آب ایران حضور داشتند.

دکتر مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در سخنرانی آغازین این نشست ضمن خوشامدگویی به حضار، تأکید کرد که دریاچه ارومیه هم اکنون در مقایسه با دو سال اخیر، در وضعیت بهتری قرار دارد که به نوبه خود فرصت مناسبی را برای ادامه تلاش‌های مشترک برای احیای دریاچه مهیا می‌کند.

آقای گِرولد بودِکر، نماینده فائو در ایران نیز در سخنان خود ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و سفارت ژاپن برای اجرای موفق این پروژه، تأکید کرد که فائو مشتاقانه به دنبال همکاری مستمر خود با ستاد احیای دریاچه ارومیه و دیگر دست‌اندرکاران است.

اعضای کمیته راهبری ضمن مرور بخش‌های مختلف پروژه، آخرین تحولات و یافته‌های مرتبط با اعمال روش‌های حسابداری آب، نتایج اولیه طرح آمارگیری خانوارهای کشاورز و اقدامات اتخاذ شده در ارتباط با مدیریت خشکسالی، مدیریت جامع حوضه آبخیز و توسعه ظرفیت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.