درخواست کمک اتحادیه عرب از آمریکا برای حل مسئله فلسطین
درخواست کمک اتحادیه عرب از آمریکا برای حل مسئله فلسطین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به تجاوزات صهیونیستها از آمریکا خواست که «به صورت گسترده‌تر و عمیقتر در روند صلح مداخله کند». خبرگزاری صفا به نقل از ابوالغیط گزارش داد، این مداخله آمریکا باید به نحوی باشد که توهمات دولت پیشین این کشور درباره مسئله […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به تجاوزات صهیونیستها از آمریکا خواست که «به صورت گسترده‌تر و عمیقتر در روند صلح مداخله کند».

خبرگزاری صفا به نقل از ابوالغیط گزارش داد، این مداخله آمریکا باید به نحوی باشد که توهمات دولت پیشین این کشور درباره مسئله فلسطین را از بین ببرد.

وی بدون اشاره به نقش آمریکا در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی، گفت که توهمات آمریکا، به «اسرائیل همه چیز می‌دهد و مردم فلسطین را از همه چیز محروم می‌کند».

دبیر کل اتحادیه عرب با تأکید بر اهمیت «ورود دولتهای دموکرات [آمریکا] در فرآیند صلح در منطقه»، دولتهای «جیمی کارتر» و «بیل کلینتون» را به عنوان نمونه‌ای از این دولتها یاد کرد.

ابوالغیط طرح دولت کلینتون را که به بهانه راهکار پایان بخشیدن به جنگ رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین مطرح شده بود، «شجاعانه» توصیف کرد.

وی ادامه داد: «اتحادیه عرب بر این باور است که اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکا در این مسیر شجاعانه، قدم بگذارد و توانایی خود را برای یافتن راهکار این جنگ، ثابت کند».

این مسئول عرب از جامعه بین‌الملل و سایر نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای خواست که برای تحقق راهکار دو دولتی از طریق مذاکره، اعمال فشار کنند.

ابوالغیط در پایان گفت که دولت جو بایدن باید طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» را کنار بگذارد.

این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آمریکا وظیفه پوشش و حمایت از جنایات صهیونیستها را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ص