درخواست نماینده مجلس از رئیس جمهور برای اجرای اصل ۱۵ و انتخاب وزیر زن و یک وزیر ترک زبان + فیلم
درخواست نماینده مجلس از رئیس جمهور برای اجرای اصل ۱۵ و انتخاب وزیر زن و یک وزیر ترک زبان + فیلم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر رفه اختلافات سیاسی و رقابت های سیاسی جناح‌های اصولگرا و اصلاح طلب در کشور، گفت: کارد به استخوان مردم رسیده است لذا بر طبل جنگ نکوبیم، جنگ به صلاح کشور و نظام نیست. به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۸ مهر ماه) مجلس […]

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر رفه اختلافات سیاسی و رقابت های سیاسی جناح‌های اصولگرا و اصلاح طلب در کشور، گفت: کارد به استخوان مردم رسیده است لذا بر طبل جنگ نکوبیم، جنگ به صلاح کشور و نظام نیست.

به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستورضمن گرامیداشت ۱۸ مهر سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، گفت: سلام و درود بر پیامبر و اهل بیت طاهرش و درود خدا بر روح پیر جماران و اصحاب شهیدش و آرزوی سلامتی و سربلندی برای رهبر معظم انقلاب، همچنین سلام بر ملت ایران و سلام بر مردم شهیدپرور، متدین و ولایت مدار شهرستان شبستر و درود بر نمایندگان ملت و تشکر از زحمات هیات رئیسه محترم و درودی دیگر به نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر آل هاشم که یادگار دفاع مقدس و یار و یاور همیشگی رهبر معظم انقلاب که هیچ ارزشی را بالاتر از خدمت به خلق نمی داند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از صدای شکستن استخوان هایمان ذوق نکنیم اگر این بار اصولگرایی بشکند و اصلاح طلبی زمین گیر شود آن کس که امروز تبر برداشته تا به خیال خود استخوان هایمان را ریز کند نه اصولی است نه اصلاحی و نه اعتدالی، بلکه غول صنعت و تجارت است که همه ما را خاری در چشم خود می بیند و قصد نابودی ایران را دارد برای او نه خار اصولگرا تیغ دار از خاشاک اصلاح طلب است و نه لبخند اعتدالی خوشایندتر از خشم استشهادی.

وی افزود: دشمن عزم جزم کرده بساط همه را جمع کند و ما چه سان هنوز در جنگ فرساینده اصول و اصلاح و اعتدال سر خود و حریف خانگی را به دیوار می کوبیم. دیواری که از هر روزنه اش افعی نیش بر کشیده است. هرچند از باغبان نمایان میوه چین، زیاده خواهان و خودی دل خون داریم. روی سخن اینجا با مردم نیست که “ای مردم دسته دسته نشوید، متفرق نگردید که دشمن پشت دیوار است”. مردم خیلی بهتر از مسئولان این امر بدیهی را دریافته اند که سخن من با برخی از همین دلواپسان است که یا با تصادف انتخابات یا با اجبار انتصابات، مردم مردم می کنند اما تا کارد بر استخوان مردم نرسد باورشان نمی شود که استخوان خودشان هم خورد خواهد شد.

آقاپور یادآور شد: تا دیر نشده به خود آییم و یک بار و این بار برای همیشه و به خاطر کشور و سرنوشت و مشترکاتمان غوغای رقابت های تمام نشدنی را کنار بگذاریم. برای مثال در همین ایام حساس کنونی گفت وگوهای زنده مرده در سیما از سوی رجال سیاسی حول محور تاختن بر یکدیگر و خیط کردن همدیگر و آش در چشم مردم پختن است. برای سوزاندن حلق رقیب به چه قیمتی و ارزشی همان مناظره های انتخاباتی و یا دیدیم و از اول گفتیم برجام معجزه است و آن یکی بگوید چرا نشندید که ما از اول تر گفتیم برجام بلای آسمانی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضرات! نه عطایش را به لقایش می بخشند و نه ول کن ناخن کشیدن بر چهره های نورانی یکدیگر هستند. اگر بود چرا به عهدشکن آن این همه ناسزا می گویید و اگر کمی تا قسمتی خوب بود چرا از فحاشی به برجام کوتاه نمی آیید، وقت تنگ است در این کش مکش های زمان گذشته، زمان حال را گم نکنید، مردم امید و امان اقتصادی می خواهند، زنان حضور فعال در عرصه های مدیریتی، سیاسی و اجتماعی می خواهند، قوانین حمایتی برای اجرا، شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی و پدران غیرایرانی، ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال برای دختران، عدالت و انصاف، حذف محدودیت استفاده از فضای مجازی می‌خواهند.

وی افزود: مفاسد را نه کم بلکه ریشه کن کنیم، با فساد سازمان یافته آقایان و خانم ها از الف و ب و ج و د تا واو و ها و یا خالی از تعارف و شوخی، ارگانی، حزبی، فامیلی، نظامی و غیره در بیفتیم آن وقت می بینیم مردم چگونه سر مزار ترامپ و پمپئو را گلباران می کنند. رانندگان سیاسی و اقتصادی؛ جاده اقتصاد کشور به شدت لغزنده است مواظب باشیم بی محابا اقدامی و یا کاری نکنیم. مثال همان دلار ۴۲۰۰ تومانی خطر ریزش کوه است احتمال سقوط بهمن اقتصادی و بیکاری و ورشکستی است.

آقاپور خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: در خصوص افزایش نرخ بنزین هشدار می دهیم مگر شما به ملت سوبسید بنزین را به دلار پرداخت می کنید تا مردم پول بنزین را به دلار پرداخت کنند؟ در این شرایط باید از ۶ میلیون ایرانی ثروتمند خارج از کشور استفاده کنیم، طبق آمار نیروی رسمی حداقل ثروت آنان ۱۲۰۰ میلیارد دلار است، به اندازه یک کشور کوچک ثروتمند در تهیه قوانین و عفو عمومی اقدام لازم را انجام دهیم.

این نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حال دریاچه ارومیه خوب نیست، افزود: روزی وجود او صفای زمین و زمانه ایران بود/  شادی خلق به یک اشارت و با یک بهانه بود/ حالا شکوه زندگی از او گرفته شد/ گردید یک کویر نمک و کوهسار درد/ حالا غمین از این حال احتزار!/ دولت روحانی همت نما و همت خود نشان بده/ بر جان نیمه جان او ای دولت روحانی جان بده/ دریاچه ای نحیف و ضعیف به حال مرگ/ قولی، عملی، اشارتی، اعتباری بر او بده.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، اصل ۱۵ و تدریس زبان مادری در مدارس و انتخاب وزیر زن و یک وزیر ترک زبان و یک وزیر اهل تسنن را به جد خواستاریم. آقای رئیس جمهور شهرستان شبستر اینترنت، فضای ورزشی، خانه ورزشی روستایی بانوان و خدمات بهداشتی نیاز دارد. بخش صوفیان خواستار تعیین تکلیف نهایی اسناد بعد از ۲۷ سال پرونده قضاییی، خواستار فرمانداری، خواستار استفاده از امکانات کمتر توسعه یافتگی است و بخش مرکزی خواستار تسهیلات اشتغال روستایی، خواستار بازسازی هتل بندر شرفخانه که رونق اقتصادی دارد اما نشد.

آقاپور ادامه داد: بخش مرکزی خواستار تکمیل ایلخچی شبستر به نسوج اما هنوز به طور کامل ایلخچی، محقق نشده است، بخش نسوج خواستار تکمیل راه های روستایی و جاده نسوج و گردشگری، خواستار تکمیل ناحیه صنعتی و خواستار تکمیل ساختمان امامزاده در شهر تیل است اما نشده است. آقای رئیس جمهور و هیات وزیران ناامیدی شبستر را امید بخشید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما پشیمان نیستیم این همان چیزی است که دشمن نشانه گرفته شاهد این ادعا هم بحران هایی است که می سازند و یا از کلیدواژه های ناامیدی و پیشیمانی و براندازی جار می زنند تا نسل جوان و پویا را که امتحان کنش گری پس داده از میدان بدر کنند، ما مطالبه گر خواهیم ماند سیاست بوده و از دولت حمایت می کنیم چون ناامیدی برادر مرگ است، همچنین مواظب سرمایه های اجتماعی و سرمایه های نمادین باشیم، جامعه ما مثال زدنی در تخریب سرمایه های نمادینش شده است وقتی شخصیتی، سیاستمداری، نماینده ملتی و مسئول کشوری را تخریب می کنیم انگار یکی از ستون های تخت جمشید را تخریب می کنیم. در دو دهه اخیر تخریب شان مسئولان به اوج خود رسیده مثل در مجلس به شخصیتی مانند آقای دکتر پزشکیان، در دولت به رئیس جمهور و تهدید استخر فرح و الی ماشاالله، اعتماد به مردم به همدیگر، اعتماد مردم به حکومت، اعتماد حکومت به مردم.

وی افزود: ما برای یک مجوز کسب و کار فقط جهاد کشاورزی ۲۸ استعلام، برای کنترل ارز از ۲۰ فروردین تاکنون ۸۳ بخشنامه از بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن و وزارت اقتصاد و امضاهای طلایی و در آخر سرگیجی اقتصادی در بخش خصوصی شده است.

آقاپور در ادامه به وضعیت مردم سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه به شرایط فعلی تبدیل شد چون سرمایه نمادین ملی نداشت و هرکس سر بر آورد و رهبری اعتراضات را به عهده گرفت و چنین شد، ضمن حفظ آرامش و آمادگی کامل بر طبل جنگ نکوبیم، جنگ به صلاح کشور و نظام نیست مگر مجبور شویم ولی تهیه کننده آتش جنگ نباشیم./