درخواست ایجاد سدهای مختلف در اهر و هریس کاملا منطقی و حق مردم است
درخواست ایجاد سدهای مختلف در اهر و هریس کاملا منطقی و حق مردم است
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خواستار ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورزان شد.

به گزارش قلم پرس، بیت الله عبداللهی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از وزیر کشاورزی برای بازدید از مناطق حوزه انتخابیه، گفت: زارعین، باغداران و دامداران برای دریافت حداقل وام مشکلات متعددی دارند این در حالی است که در دنیا به کشاورز یارانه می دهند بنابراین انتظار می رود به این قشر تولید کننده تسهیلات کم بهره داده شود تا مسئله کاهش تولید و مهاجرت را نداشته باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کنونی وزارت بهداشت و درمان بیان داشت: وزیر سابق دو سال قول تامین ام آر آی بیمارستان اهر را داده بود که همچنان محقق نشده، همچنین به دلیل کمبود دستگاه های کوچک پزشکی بیمارستان جدید التاسیس هریس خاصیت خود را از دست داده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی منطقه اهر، مردم این منطقه حق دارند دانشگاه فرهنگیان داشته باشند، وزیر آموزش و پرورش هرچه زودتر نسبت به تاسیس این دانشگاه اقدام کند.

این نماینده مجلس با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور، گفت: سیل اخیر نشان داد درخواست های متعدد ما برای ایجاد سدهای مختلف در اهر و هریس کاملا منطقی و حق مردم است، اگر وزارت نیرو در این زمینه اقدامی نکند مردم این منطقه دچار گرفتاری می شوند بنابراین باید از سیلاب اخیر درس عبرت بگیریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و  تجارت خواست مشکلات زیرساختی صنعت در منطقه هریس را برطرف کند تا بیکاری جوانان در این منطقه از بین برود./