درخواست انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز
درخواست انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خواستار انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز شد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار در «همایش ملی فرش و نیازهای معاصر» در دانشکده فرش با حضور کی­‌نژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و فرشته  دستپاک، رئیس […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خواستار انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار در «همایش ملی فرش و نیازهای معاصر» در دانشکده فرش با حضور کی­‌نژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و فرشته  دستپاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

وی به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی اظهار داشت: فرش و تبریز پیوندی دیرینه دارند، پیوندی شبیه روح و جان و هنر فرش ایران به نام تبریز و هنرمندان ارجمندش گره خورده است. پژوهش‌­های صورت گرفته جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است که چه از منظر تکنیک و خلاقیت و چه از منظر اقتصادی، فرش تبریز همواره پیشتاز و ممتاز بوده است.

آبدار تاکید کرد: کسب این عنوان در سایه هنر والای قالیبافان و تلاش و هم‌افزایی نزدیک مجموعه‌های ذی‌ربط در استان به ویژه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت به بار نشست که افتخاری برای تبریز و دستان هنرمند قالیبافانش که همواره موجب عزت و سربلندی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: حل دغدغه‌های معیشتی زمینه را برای ظهور و بروز خلاقیت و ایده‌های نو برای بالندگی روزافزون فرش تبریز در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌آورد. در این راستا برابر سوابق تاریخی خواستار انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز هستیم.

آبدار افزود: امیدواریم این اتفاق، فرصتی ارزنده در راستای حرکت به سوی محورهای تعیین شده در حوزه رونق صنعت فرش و تحقق به اهداف متعالی در این صنعت را فراهم سازد.