درآمد سالانه ۳.۲هزار میلیارد تومانی راه‌آهن میانه-تبریز برای کشور
درآمد سالانه ۳.۲هزار میلیارد تومانی راه‌آهن میانه-تبریز برای کشور

[ad_1] مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز گفت: درآمد سالانه ۳.۲ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز برای کشور از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در سوخت و کاهش سوانح خبر داده بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمیدعلی محمدزاده مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره مسیر ۴۴ کیلومتری بستان آباد- خاوران […]

[ad_1]


مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز گفت: درآمد سالانه ۳.۲ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز برای کشور از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در سوخت و کاهش سوانح خبر داده بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمیدعلی محمدزاده مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره مسیر ۴۴ کیلومتری بستان آباد- خاوران که روز جمعه افتتاح می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این راه‌آهن یعنی از میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال ۹۸ افتتاح شد و فاز دوم از ایستگاه بستان آباد به خاوران به طول ۴۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر و ۷۰ روز جمعه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص مشخصات این پروژه ریلی به ویژه در حوزه احجام خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ درصد این مسیر کوهستانی و ۴۰ مابقی دشت است.

مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز نوع ریل این پروژه را ۶۰EI ونوع تراورس آن را نیز B70 دانست و افزود: حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای قطارها در راه‌آهن بستان آباد – خاوران در حوزه مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در حوزه باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

محمدزاده درباره مشخصات سازه‌ای این راه‌آهن اظهار کرد: در این پروژه  ۸ دستگاه پل بزرگ وجود دارد و ۳.۵ کیلومتر تونل و گالری در این مسیر ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین دو دستگاه درجه ۳ شامل ایمناب و باسمنج و  دو دستگاه هم ایستگاه درجه ۲ بستان آباد و خاوران در این مسیر وجود دارد که ایستگاه‌های درجه ۲ حالت مسافری هم دارند.

مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز گفت: در مجموع بالغ بر ۷ کیلومتر از طول این مسیر سازه‌های مهم شامل پل‌های بزرگ،‌ تونل‌ها و گالری‌ها هستند که نشان می‌دهد این راه‌آهن از لحاظ سازه ای پروژه سنگینی است.

وی حجم عملیات خاکی این ۴۴ کیومتر را ۱۶ میلیون متر مکعب و حجم بتن ریزی را ۳۵۰ هزار متر مکعب اعلام کرد.

محمدزاده از حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب بالاست و ۹۰ هزار اصله تراورس گذاری در این مسیر خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تن ریل گذاری در مسیر بستان آباد- خاوران انجام شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه ریلی را یک هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدزاده پیش از این از درآمد سالانه ۳.۲ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز برای کشور از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در سوخت و کاهش سوانح خبر داده بود.

پایان پیام/


[ad_2]