دختران فعال استان دغدغه‌های خود را با استاندار آذربایجان شرقی در میان گذاشتند
دختران فعال استان دغدغه‌های خود را با استاندار آذربایجان شرقی در میان گذاشتند

در نشست صمیمی استاندار آذربایجان شرقی با دختران فعال در حوزه های مختلف، مطالبات و دغدغه‌های آنان مطرح شد. عابدین خرّم در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت زن در جامعه را احیا کرد و به آنها هویت بخشید، افزود: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که هویت زن مسلمان ایرانی را […]


در نشست صمیمی استاندار آذربایجان شرقی با دختران فعال در حوزه های مختلف، مطالبات و دغدغه‌های آنان مطرح شد.

عابدین خرّم در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت زن در جامعه را احیا کرد و به آنها هویت بخشید، افزود: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که هویت زن مسلمان ایرانی را احیا کرد.

وی افزود: زن در نگاه فمنیستی، به عنوان یک کالا و ابزار بوده و لازمه هر پیشرفتی برای آنان، این است که این نگاه را رعایت کنند و از جنسیت زن سوء استفاده کنند، اما در دین ما مبنا انسانیت است نه جنسیت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: انقلاب اسلامی نگاه رایج دنیا به زنان را عوض کرد و بر این مساله تاکید کرد که هویت انسانی زن ایجاب می کند که با حفظ حجاب در جامعه می تواند هم عالم شود، هم هنرمند و ورزشکار و هم اینکه عرصه های مختلف را تجربه کند؛ این یک نگاه متفاوت در قرن بیستم و بیست و یکم بود.

وی با بیان اینکه حفظ ظواهر خوب است، گفت: حجاب را با نگاه علمی، فکر و عقل قبول کنید. دختری که کتاب حجاب اسلامی شهید مطهری را بخواند همین حجاب برای او لذت بخش بوده و ارزشی برای جامعه خواهد بود. در دین ما هیچ چیز تقلیدی نیست و سفارش به تفکر و تعقل شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه زنان قبل از انقلاب مطالعه کنید که آن روز وضعیت چگونه بود و امروز چگونه است؛ چند نفر در حوزه های مختلف دارای جایگاه و عنوان و مقام بودند و امروز چند نفر هستند.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: بین وضع موجود با وضع مطلوبی که انتظار داریم فاصله وجود دارد. اما برای همین دستاوردهایی که امروز به آن رسیده ایم و برای حفظ آنها خیلی هزینه شده است. همچون جوانانی که برای این حفظ این ارزش‌ها به شهادت رسیده اند.

خرّم به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: امپراتوری رسانه‌ای در این اتفاقات، شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند. اما ما معتقدیم همین رشد و پویایی قشر بانوان در کشور مصداقی از آزادی است و همین افتخار آفرینی هایی که توسط زنان ایرانی به دست آمده مصادیقی از این آزادی است.

وی افزود: در این حوادث و اغتشاشات به حیات طیبه دختران و زنان حمله شد و می خواستند هویت اسلامی را از زنان و خانوداه های ایرانی بگیرند و خانواده ای که مرکز عاطفه هاست از هم بپاشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دشمنان با ایجاد ناهنجاری هایی همچون چهارشنبه های سفید و دختران انقلاب و نه به حجاب اجباری که به دنبالش هستند می خواهند زیست عفیفانه در جامعه ما از بین برود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای چنین جلساتی این است که انتقادهای قشرهای مختلف بیان می شود و ما تمام تلاش خود را برای حل بخشی از مشکلات و مسائل موجود به کار می بندیم.

خرّم با بیان این که خودتان را به زمان محدود نکنید، گفت: فرزند زمان خویشتن بودن خوب است اما بهتر است عمق تامل و تفکر خود را بیشتر کنید. خانواده ای که در آن مطالعه، کتاب‌خوانی و بحث و گفت‌وگو نباشد آن خانوداده نمی تواند در جامعه امروزی که در آن انباشت اطلاعات و هجمه های مختلف وجود دارد ابراز وجود کند و در آن گم می شود.

در ابتدای این نشست دختران و بانوان حاضر در جمع به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره مسائل حوزه‌‌های مختلف پرداختند.