دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند
دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند

اناس سموئلسن، وزیرخارجه دانمارک اعلام کرد: علاوه‌بر دستور به سفیر کشورش در تهران برای بازگشت به کپنهاگ، در نظر دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که تحریم‌های جدیدی علیه تهران در نظر بگیرد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام بی‌بی‌سی فارسی، سموئلسن همچنین گفته است: “دانمارک به هیچ‌وجه نمی‌تواند بپذیرد که […]

اناس سموئلسن، وزیرخارجه دانمارک اعلام کرد: علاوه‌بر دستور به سفیر کشورش در تهران برای بازگشت به کپنهاگ، در نظر دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که تحریم‌های جدیدی علیه تهران در نظر بگیرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام بی‌بی‌سی فارسی، سموئلسن همچنین گفته است: “دانمارک به هیچ‌وجه نمی‌تواند بپذیرد که نیروهای اطلاعاتی ایران به دنبال هدف قرار دادن کسی در داخل خاک دانمارک باشند.”

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش، ادعای مقام‌های اطلاعاتی دانمارک را رد کرده و این اتهامات را “توطئه‌ای از سوی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا” توصیف کرده است.

روز سه‌شنبه(۳۰ اکتبر، ۸ آبان) سرویس اطلاعاتی دانمارک مدعی شد، برخی یا گروهی قصد ترور حبیب جبر، فعال عرب ایرانی را داشته‌اند که در دانمارک زندگی می‌کند.

به گفته فین بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک، این فرد رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است.