دانشگاه ها باید به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کند
دانشگاه ها باید به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کند

دانشگاه ها باید به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کند و در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی به جوانان امروزی و نوجوانان لحظه ای درنگ نکند. به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم،  در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن ۱۸ مهر […]

دانشگاه ها باید به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کند و در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی به جوانان امروزی و نوجوانان لحظه ای درنگ نکند.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم،  در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن ۱۸ مهر ماه، ۲۵ امین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  ضمن تبریک سالرز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی خدمات ارزشمندی در تربیت نیروهای متخصص ارایه داده و برای آن دسته از علاقه مندانی که فرصت تحصیل نداشتند و یا خواهان آموزش های مهارتی بودند امکانات مناسبی مهیا کرده تا بتوانند آموزش های مهارتی را به نحو احسن یاد بگیرند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه ها این است که در امر بصیرت افزایی دانشجویان اقدامات موثری انجام دهند و باید برای تحقق این امر کارگاه ها و دوره های آموزش بصیرت را برای دانشجویان، کارکنان و حتی مدرسان برگزار نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: محیط دانشگاه ها باید سیاسی باشد ولی دانشگاه جای سیاسی کاری نیست؛ چرا که دانشجو باید آگاه به مسایل روز سیاسی باشد ولی نباید بخاطر سیاسی کاری از تحصیل علم و دانش عقب بیافتد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کند و در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی به جوانان امروزی و نوجوانان لحظه ای درنگ نکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی حضرت آقا نیز از چندین سال قبل مساله فرهنگی و توجه به ناهنجاری های فرهنگی بوده، که این دغدغه هر بار با یک عنوانی از سوی مقام معظم رهبری ذکر شده است.

وی ادامه داد: حضرت آقا به کرات و به دفعات به مساله فرهنگی و ول انگاری آن در جامعه اشاره کرده؛ گاهی با عنوان تهاجم فرهنگی، یکبار با عنوان شبیخون فرهنگی، در جایی با عنوان جنگ نرم، ناتوی فرهنگی نفوذ  که این امر نشان از حساسیت موضوع فرهنگ در جامعه می باشد که بر دانشگاهیان وظیفه است در کارهای خود این امر را جدی بگیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مساله فضای مجازی گفت: خانواده های ما باید مراقب فضای مجازی و تربیت کودکان و نوجوانان خود باشند؛

وی اضافه کرد: فضای مجازی در عین حالی که تهدید هست ولی با مدیریت بجا و درست فرصت نیز هست و شما دانشگاهیان باید از این موقعیت استفاده کنید و این تهدید را به فرصت تبدیل کنید تا  بتوانیم از فضای مجازی بهترین استفاده را بکنیم.