دانشجویان اجازه ورود جریان‌های سیاسی را به دانشگاه ها ندهند
دانشجویان اجازه ورود جریان‌های سیاسی را به دانشگاه ها ندهند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیاست زدگی از آفت های مهم در دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه باید از نظر بصیرت سیاسی در بالاترین سطح ممنکن باشد اما این به معنی ورود جریانات سیاسی به این مراکز علمی نیست.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی استان با تاکید بر حمایت از دستاوردهای علمی جوانان نخبه در کشور اظهار داشت: ارتقا علمی یکی از محورهای قدرت هر کشور است و امروز دولت های متکبر غربی با تکیه بر علوم جدید راهبرد سلطه طلبی را در اندیشه های خود پرورش می دهند.

وی با بیان اینکه حرکت علمی کشور در سال های اخیر پرشتاب بوده است گفت : بعنوان نمونه دست یابی و پیشرفت در حوزه فناوری های صلح آمیز هسته ای از کارهای ارزشمند جوانان دانشمند ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از وظایف مجموعه های علمی و آموزشی را ارتقا سطح علمی دانشجویان دانست و گفت : توسعه علمی کشور تنها با گسترش فضای آموزشی و امکانات آنها محقق شدنی نیست بلکه باید ارتقا علمی راهبرد اصلی باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر پیوند اقتصاد کشور به دانشگاه‌ها گفت: رمز پیروزی و خودکفایی کشور ارتباط صنعت و دانشگاه است.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه‌ها در تبیین و گفتمان سازی این راهبرد باید پیشقدم و از موازی کاری در این کار شدیدا اجتناب کنند.

وی سیاست‌زدگی از آفت‌های مهم در دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه باید از نظر بصیرت سیاسی در بالاترین سطح ممکن باشد اما این به معنی ورود جریانات سیاسی به این مراکز علمی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد : دانشجویان باید با بصیرت بالای سیاسی به اصل انتخابات توجه کنند و اجازه ورود جریانات سیاسی را به دانشگاه ها ندهند.