دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تشکیل شده است
دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تشکیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی که اخیرا در تعدادی از استان‌های کشور تشکیل شده، بزودی رسیدگی‌های خود را شروع می‌کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی قوه قضایییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست مسئولان عالی قضایی در جمع […]

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی که اخیرا در تعدادی از استان‌های کشور تشکیل شده، بزودی رسیدگی‌های خود را شروع می‌کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی قوه قضایییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محکومان به اعدام گفت: پس از اعتراض کسانی که حکمشان به عنوان مفسد فی‌الارض در دادگاه بدوی صادر شده بود، پرونده آنها برای طی تشریفات قانونی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: در این رابطه دو نفر از یک پرونده بودند و نفر سوم از یک پرونده دیگر، در مورد پرونده نفر سوم هنوز نظر نداده نشده است. البته حجم آن پرونده خیلی زیاد است؛ چون طی سالیان متعددی بوده و حدود چند کارتن حجم پرونده‌های آن است؛ لذا هنوز رسیدگی آن دردیوان عالی کشور به اتمام نرسیده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: برخی از استان‌هایی که دادگاه ویژه اخیرا در آنها تشکیل شده بزودی رسیدگی‌های خود را شروع می‌کنند؛ از جمله استان هرمزگان که پرونده‌هایی داشته است و پیشنهاد شده که در آنجا شعبه‌هایی تشکیل شود، در شیراز هم دادگاه تشکیل شده است و دادگاه ویژه اصفهان هم یا شروع به کار کرده یا بزودی شروع به کار خواهد کرد.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: ضابطین نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نیز قوه قضاییه بشدت پیگیر رسیدگی به مفاسد اقتصادی هستند و مردم هم بحمدالله در پاره‌ای از موارد کمک‌های خوبی کرده اند وتقاضا داریم که به کمک‌های خود ادامه دهند.