دادستان کل کشور به توئیت رییس‌جمهوری واکنش نشان داد
دادستان کل کشور به توئیت رییس‌جمهوری واکنش نشان داد

دادستان کل کشور به موضع گیری رییس‌جمهور درباره حساب‌های قوه قضاییه واکنش نشان داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر ریاست‌جمهوری مبنی بر شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه، گفت: اصل شفاف سازی حساب‌ها […]

دادستان کل کشور به موضع گیری رییس‌جمهور درباره حساب‌های قوه قضاییه واکنش نشان داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر ریاست‌جمهوری مبنی بر شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه، گفت: اصل شفاف سازی حساب‌ها خوب است و بحثی در آن نیست. قوه قضاییه یک بودجه مصوب دارد و تمام مقررات قانونی برای آن برقرار می‌شود و دیوان محاسبات از ریال اول تا آخر  آن را بررسی می‌کند.

وی افزود: بخش دوم وجوهی است که اخیرا روی آنها مانور داده می شود که آن هم با اذن مقام رهبری بوده است و صرف هزینه هایی شده است که متاسفانه قوه قضاییه اعتبارات لازم برای آن را نداشته است؛ لذا این حساب ها کاملا مشخص است و از زمان آیت الله یزدی و در دوره آیت الله هاشمی شاهرودی و در زمان کنونی در دوره آیت الله آملی لاریجانی این حساب ها روشن است تا جایی که بنده خبر دارم همه حساب ها بر اساس اسناد و مدارک موجود است.

وی افزود: چون حساب دولتی نیست، دولت نمی‌تواند آن را حساب‌کشی کند، ولی قوه قضاییه می‌تواند در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و از این امر هیچ ابایی ندارد.

منتظری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مذکور مبنی بر اینکه این حرف‌ها از زبان رییس جمهور خارج شده است، گفت: انسان در مقام سخنرانی گاهی حرف هایی می زند که توجهی به آثار و تبعات آن ندارد و امیدواریم این حرف ها که در این سطح  زده می شود رعایت شود تا جامعه در آسایش باشد و اگر هر کدام از مسئولان ابهاماتی دارند می توانند در جلسات خصوصی آن را مطرح کنند.

وی درباره معوقات بانکی نیز گفت: کسانی که معوقات بانکی داشته و شرایط نامناسب اقتصادی دارند،  به آن‌ها  دولت و بانک مرکزی فرصت پرداخت معوقات‌شان را می دهد، اما کسانی که از پرداحت آن عدول می کنند با آنها  باید برخورد  شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت اعتصاب غذای آرش صادقی و اینکه آیا اعتصاب غذا موجب تغییر در ایجاد حکم می شود، گفت: دلیل بر این نیست هر کسی که اعتصاب غذا کند در حکمش تغییری ایجاد شود.

انتهای پیام