خیزش گرد و خاک در غرب، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز/ رگبار، رعد و برق در برخی مناطق کشور
خیزش گرد و خاک در غرب، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز/ رگبار، رعد و برق در برخی مناطق کشور

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی در گلستان و سمنان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید […]


کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی در گلستان و سمنان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. از شنبه تا دوشنبه نیز این شرایط در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: با توجه به تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق، انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده این پدیده به نوار غربی کشور نفوذ کند و بتدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا  در این مناطق خواهد شد.

به گفته وی، طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور همچنین مناطقی از استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، و برای سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، اصفهان و فارس گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در خوزستان،ایلام، کرمانشاه و بوشهر، وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

وی با اعلام اینکه آب‌های خلیج‌فارس طی سه روز آینده مواج و متلاطم است، گفت: تهران  امروز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی گردوخاک را دارد. حداکثر دمای امروز در تهران به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/