خیران برای جبران آسیب‌های کرونا در حوزه آموزشی ورود کنند
خیران برای جبران آسیب‌های کرونا در حوزه آموزشی ورود کنند

[ad_1] فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: حوزه آموزشی و تربیتی در ۲ سال گذشته با همه‌گیری کرونا آسیب جدی دیده و خیران برای جبران مشکلات و کمبودهای پیش آمده در این حوزه ورود کنند. داود اسدیان در نشستی با اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه اظهار داشت: در دوران همه‌گیری کرونا، بسیار از حوزه ها آسیب […]

[ad_1]

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: حوزه آموزشی و تربیتی در ۲ سال گذشته با همه‌گیری کرونا آسیب جدی دیده و خیران برای جبران مشکلات و کمبودهای پیش آمده در این حوزه ورود کنند.

داود اسدیان در نشستی با اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه اظهار داشت: در دوران همه‌گیری کرونا، بسیار از حوزه ها آسیب دیدند اما آسیبی که آموزش‌وپرورش با آن روبرو شد از دیگر حوزه‌ها بسیار بیشتر است.

وی خسارت تربیتی دوران کرونا را بیستر از خسارت آموزشی دانست و بیان کرد: از این رو نیازمند مشارکت و همراهی خیران با آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های متولی برای جبران آن هستیم.

فرماندار مراغه روحیه احسان، انفاق و نیکوکاری را یکی از صفات و ویژگی‌های اصلی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مردم مراغه در کارهای خیرخواهانه همواره پیشگام هستند و نباید بگذاریم این روحیه و ویژگی تضعیف شود و برای تقویت و پیوستگی نسل به نسل آن تلاش کنیم.

اسدیان گفت: احسان فرهنگی یکی از بزرگترین احسان هاست و بسیار اقدام پسندیده ای است که در راستای تعالی روح و روان و فکر فرزندانمان احسان می‌کنیم.

وی اضافه کرد: انفاق و احسان باید با سبقه الهی باشد و نیت باعث ارزشمندی عمل و عمل موجب تکامل نفس می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش مراغه نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته تفاهم‌نامه ساخت ۳۰ مدرسه خیرساز با ۶۰ کلاس درسی در این شهرستان امضا شده است.

حسین اکبریان ادامه داد: مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه از جمله برنامه‌دارترین مجمع‌ها در سطح استان و کشور است.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون حرکت مجمع به طرف مدرسه‌یاری است و در این راستا در روزهای گذشته خیران ۳۵۰ میلیون تومان کامپیوتر برای مدرسه شهرام فرجی خریداری کردند.

از سال۱۳۸۱ مجمع خیران مدرسه‌ساز در مراغه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد اما با توجه به قدمت شهرستان از سال ۱۳۰۱ تا به امروز ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران در مراغه احداث شده که از این تعداد نوسازی ۵۵ مدرسه از سال ۱۳۸۸ تاکنون بوده است.

حدود ۵۱ هزار دانش‌آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

[ad_2]