خط تولید لوله‌های فلزی سیستم ترمز خودرو در شهرستان کلیبر به بهره‌برداری رسید
خط تولید لوله‌های فلزی سیستم ترمز خودرو در شهرستان کلیبر به بهره‌برداری رسید
خط تولید لوله‌های فلزی سیستم ترمز خودرو با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در کارخانه هوراندپلاستیک در شهرستان کلیبر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قلم پرس، جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی در آئین افتتاح این طرح تولیدی، اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در تولید قطعات خودرو است که علاوه بر تامین نیاز صنایع خودروسازی موجب اشتغال هزاران نفر در این واحدها شده است.

وی افزود: با وجود اینکه کلیبر جزو مناطق کمتر توسعه یافته است، اما در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف بخصوص تولید قطعات خودرو در این شهرستان انجام شده و مدیریت ارشد استان نیز حامی سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

ذاکری به موقعیت ویژه منطقه کلیبر در زمینه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و بخصوص همجواری بامنطقه آزاد ارس اشاره کرد و این شهرستان را سرشار از پتانسیل های مختلف برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و بر ضرورت تداوم برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه تاکید کرد.

خط تولید لوله‌های فلزی سیستم ترمز خودرو با ۱۵۰ میلیارد ریال و ۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری احداث شده و با افتتاح آن از خروج سالانه ۵ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

با افتتاح این خط، ضمن تامین ۸۰ درصد نیاز داخل، برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

 

انتهای پیام/