خسارت ۳۰ تا ۸۰ درصدی سرمای دیررس بهاره به مزارع و باغات آذربایجان شرقی
خسارت ۳۰ تا ۸۰ درصدی سرمای دیررس بهاره به مزارع و باغات آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: براساس برآوردهای اولیه، سرمای دیررس بهاره بیش از  یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان به مزارع و باغات آذربایجان شرقی خسارت وارد کرده است. به گزارش  قلم پرس ، اکبر فتحی ضمن اعلام این مطلب افزود: در اثر سرمای دیررس بهاره و افت شدید دما در استان، باغات شهرستان‌های […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: براساس برآوردهای اولیه، سرمای دیررس بهاره بیش از  یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان به مزارع و باغات آذربایجان شرقی خسارت وارد کرده است.
به گزارش  قلم پرس ، اکبر فتحی ضمن اعلام این مطلب افزود: در اثر سرمای دیررس بهاره و افت شدید دما در استان، باغات شهرستان‌های مراغه، آذرشهر، عجب‌شیر، سراب، ملکان و اسکو، ۳۰ الی ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.
فتحی اظهار کرد: خسارت روزهای آخر فروردین ماه در اکثر شهرستان‌ها چشمگیر بود، در بعضی شهرستان‌ها همچون شهرستان اهر افت شدید دما تا منهای ۷ درجه گزارش شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این نکته که اطلاع رسانی خوبی از طرف سازمان هواشناسی و روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به کشاورزان شده بود، تصریح کرد: تاثیرات دستگاه‌های ضد تگرگ خوب و محسوس بوده و موجب شده است تا خسارات وارده به حداقل برسد.
فتحی در پایان افزود: از مبلغ ۱۲۷۷ میلیارد تومانی خسارت سرمای دیررس بهاره مبلغ ۱۲۶۰ میلیارد تومان مربوط به خسارت در بخش باغبانی و ۱۷ میلیارد تومان نیز در بخش زراعت استان اتفاق افتاده است.
نریمانی مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه از ۱۱۰ هزار هکتار باغات استان ۴۴ هزار هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌اند افزود: تا به حال غرامت ۱۰۰درصدی خسارت وارده بخش زراعت از سال گذشته پرداخت و تنها ۴۰ درصد غرامت خسارت در بخش باغبانی نیز پرداخت و مابقی ۶۰ درصد نیز در صورت تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.