خسارت سیل به ۵۰ کیلومتر راه و ۹ پل در  اهر
خسارت سیل به ۵۰ کیلومتر راه و ۹ پل در  اهر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر گفت: وقوع دو مرحله سیل در این شهرستان، ۱۱ میلیارد تومان‌ به جاده ها و ابنیه فنی خسارت زد. به گزارش قلم پرس،از اهر،  قاسم قمری رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای  شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در […]



رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر گفت: وقوع دو مرحله سیل در این شهرستان، ۱۱ میلیارد تومان‌ به جاده ها و ابنیه فنی خسارت زد.

به گزارش قلم پرس،از اهر،  قاسم قمری رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای  شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سیل های اخیر ۵۰ کیلومتر از جاده های شهرستان به همراه ۹ پل آسیب دیدند که یک دهنه پل به طور کامل تخریب شد، یک دهنه پل خسارت ۴۰ درصدی دید و هفت دهنه پل نیز آسیب جزئی متحمل شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری ها و تغییر مسیر دره ها و رودخانه ها علت جاری شدن آب بیش از ظرفیت مسیل هاست تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت دهنه پل به نسبت میزان آبی که می تواند از رودخانه جاری شود تعیین می شود، تغییر کاربری ها و مسیر برخی آبراه ها در بالادست و همچنین تخریب گونه های گیاهی موجب جاری شدن سیل شده و به پل ها و جاده های پایین دست خسارت می زند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر از بازسازی پل ها و جاده های تخریب شده تا پایان فصل کاری امسال خبر داد و گفت: فرم اولیه خسارت ها تهیه و از طریق فرمانداری به مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ارسال شده که در صورت تامین به موقع هزینه ها، امسال جاده ها و ابنیه تخریب شده، بازسازی شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/