خرید تضمینی بیش از ۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در شهرستان اهر
خرید تضمینی بیش از ۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: بیش از ۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری توسط ۶ مرکز خرید تضمینی در شهرستان اهر خریداری شده است. به گزارش قلم پرس از اهر، محمد اسدی عصر امروز در آئین افتتاح سیلوی کارخانه آرد کیارش که با حضور دکتر شهرتی فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: بیش از ۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری توسط ۶ مرکز خرید تضمینی در شهرستان اهر خریداری شده است.

به گزارش قلم پرس از اهر، محمد اسدی عصر امروز در آئین افتتاح سیلوی کارخانه آرد کیارش که با حضور دکتر شهرتی فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد ضمن تشکر از مسئولین سیلو اظهار داشت: دهه ولایت و هفته دولت را خدمت تمامی مردم عزیز و مسئولین تبریک عرض می‌کنم.

وی بابیان اینکه افزایش ظرفیت سیلوهای شهرستان یکی از دغدغه‌های اصلی بود گفت: با تلاش بخش خصوصی و همکاری و همراهی ادارات و دستگاه‌های دولتی ظرفیت سیلوهای شهرستان ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت که اقدامی بسیار ارزشمند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به بارش‌های اتفاق افتاده در فصل بهار عنوان داشت: خوشبختانه بارش‌های مناسب انجام‌یافته در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۳۶۷ میلی‌متر سبب شد تا بیش از ۷۰ هزار تن گندم در مزارع و کشت زارهای شهرستان برداشت شود که ۲۵ هزار تن برای بذور خودمصرفی و مصرف سال بعد کشاورزان و بیش از ۴۴ هزار تن نیز توسط ۶ مرکز خرید شده است.

اسدی با ذکر اینکه کل ظرفیت سیلوهای شهرستان به ۸۱ هزار تن رسیده است ابراز داشت: با افتتاح سیلوی جدید کارخانه آرد کیارش که با هزینه ۴۴ میلیارد ریال برای ۴۴ نفر اشتغال ایجادشده که ۲۰ نفر مستقیم و ۲۱ نفر غیرمستقیم که جا دارد از سرمایه‌گذاران این پروژه آقایان جباری و ترابی تشکر و قدردانی کنیم.

آرد کیارش آرد شهرستان‌های ارسباران را تأمین می‌کند

حبیب جباری در آئین افتتاح سیلوی کارخانه آرد کیارش که با حضور شهرتی فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد از مسئولینی که در اخذ مجوز، احداث و راه‌اندازی این مجموعه کمک کردند تشکر کرد و اظهار داشت: مجموعه آردسازی حاضر در سال ۱۳۷۹ با ظرفیت ۳۰ هزار تن و حمایت مسئولین وقت احداث‌شده و در جهت تأمین نیاز منطقه فعالیت کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه کارخانه آرد کیارش اهر این افتخار را دارد که ازلحاظ کیفیت در سطح استان جزو برترین‌ها است گفت: کارخانه آرد کیارش اهر غیر از شهرستان اهر بخشی از آرد موردنیاز شهرستان‌های هریس، خاروانا، ورزقان، خداآفرین، کلیبر، هوراند و تبریز را نیز تأمین می‌کند.

مدیرعامل کارخانه آرد کیارش اهر با اعلام اینکه گندم‌های مازاد بر مصرف کشاورزان را با نظارت حراست، سازمان غله، اداره جهاد کشاورزی خریداری می‌شود عنوان داشت: تا پایان روز سوم شهریورماه تعداد ۲۳۴۷ محموله به مدت ۵۰ روز به‌طور متوسط روزانه ۴۷ محموله تخلیه‌شده است.

جباری با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری کرده‌ایم اظهار کرد: برای احداث سیلوهای جدید مبلغ ۱۷ میلیارد ریال با بهره ۱۸ و ۲۴ درصد توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر تسهیلات دریافت کرده‌ایم با خرید ۳۰۰ هزار دلار از بازار آزاد درمجموع ۴۴ میلیارد ریال برای احداث این سیلوهای هزینه شده که واحد ما از تسهیلات کم‌بهره محروم مانده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم