خریداری‌ ۵۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان /باید در مسیر حذف متولی گری دولت در بحث‌های اقتصادی و مالی حرکت کنیم
خریداری‌ ۵۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان /باید در مسیر حذف متولی گری دولت در بحث‌های اقتصادی و مالی حرکت کنیم

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان طی روزهای آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. علی جهانگیری در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با توجه به گزارش به‌دست‌آمده از سامانه جامع بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید این گندم […]

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان طی روزهای آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

علی جهانگیری در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با توجه به گزارش به‌دست‌آمده از سامانه جامع بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید این گندم با حجم ۲۶۰ هزار تن از سیلوهای بخش خصوصی و بقیه از کارخانه‌های آردسازی با حجم ۱۶۰ هزار تن، سیلوهای دولتی ۵۳ با حجم هزار تن و مباشر خرید با حجم ۴۳ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پرداختی خرید گندم ثبت‌شده در همین سامانه، کل خرید صورت گرفته تا این لحظه شش هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال است که حدود ۴۴ درصد از این مبلغ پرداخت‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت احصا نقاط قوت و ضعف فرایند خرید تضمینی گنم خاطرنشان کرد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر قبل از اینکه فصل خرید به اتمام برسد فرایندها مورد رصد دقیق قرار بگیرد تا بتوانیم برنامه مدونی با تأکید بر پررنگ‌تر کردن نقاط قوت و حذف موارد منفی داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که این استان پتانسیل‌های لازم را برای تأمین گندم مردم دارد و ما در بحث امنیت غذای هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر حذف متولی گری دولت در بحث‌های اقتصادی و مالی حرکت کنیم افزود: تمامی اعضاء کارگروه موظف هستند پیشنهاد‌های کارشناسی خود را در خصوص سپردن تمامی فرایندهای خرید تضمینی گندم به بخش خصوصی طی هفته‌های آتی ارائه کنند تا بتوانیم به وزارت خانه مربوطه ارسال کنیم و خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی با حضور جدی کارخانه‌های آردسازی امسال بخش قابل‌توجهی از اقدامات توسط این مجموعه‌ها انجام‌شده است و این می‌تواند شروع خوبی برای آینده باشد.