خدمت به مردم و اهالی صنعت و تولید سرلوحه کارهای دولت است
خدمت به مردم و اهالی صنعت و تولید سرلوحه کارهای دولت است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود مشکلات مادی و فشارهای اقتصادی، خدمت به مردم و اهالی صنعت و تولید سرلوحه کارهای دولت است و کاهش قیمت نفت موجب توقف خدمات دولت به مردم نخواهد شد. به گزارش قلم پرس،  اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۱۲۴ روستای استان، اظهار داشت: […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود مشکلات مادی و فشارهای اقتصادی، خدمت به مردم و اهالی صنعت و تولید سرلوحه کارهای دولت است و کاهش قیمت نفت موجب توقف خدمات دولت به مردم نخواهد شد.

به گزارش قلم پرس،  اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۱۲۴ روستای استان، اظهار داشت: کاهش قیمت نفت، آخرین حربه دشمنان برای تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی است، اما با عنایت الهی، هدایت‌های رهبری و تدابیر دولت این بحران را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها و فشارهای متعدد، شاهدیم که راه مقدس انقلاب اسلامی که شهدا ترسیم کرده‌اند با اقتدار و سرعت کامل ادامه دارد و امروز عزت، اقتدار و بزرگواری ملت ایران به عنوان یک واقعیت تعیین‌کننده مورد قبول همه جهانیان قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تلاش‌ها و خدمات مجموعه وزارت نفت در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود این که این وزارت‌خانه بیشترین تاثیر را از کاهش قیمت نفت پذیرفته و طبیعتا انتظار می‌رفت که خدمات آن کاهش یابد، اما با مدیریت وزیر نفت و مجموعه مدیران و کارکنان این مجموعه، فعالیت‌های آن در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: میانگین تعداد روستاهایی که در سال‌های گذشته گازرسانی می‌شد حدود ۸۰ تا ۱۰۰ روستا بود اما امروز شاهدیم که ۱۲۴ روستای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و گازرسانی به یکصد روستای دیگر نیز در حال اجراست.

دکتر جبارزاده با بیان این که شرایط متفاوتی را پیش رو داریم، افزود: تمام بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نفت باید برای دوران پسابرجام برنامه مناسب تدوین کنند و لازم است برنامه‌های کلان این وزارت‌خانه در استان بومی‌سازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آماده تامین انرژی برای تمام سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف هستیم، افزود: همان‌طور که سال قبل این وعده را دادیم، امسال هم اعلام می‌کنیم که در فضای جدید سرمایه‌گذاری، هیچ مشکلی در تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی در سال آینده نخواهیم داشت.

وی همچنین شرایط جدید اقتصادی را فرصتی برای نوسازی و ارتقای کیفیت خدمات و تجهیزات صنعت گاز دانست و گفت: امیدواریم در سال ۹۵ بتوانیم خدمات گاز را از نظر کیفیت، ایمنی و تست و ارایه خدمات ارتقا دهیم.

دکتر جبارزاده در خصوص تامین گاز نیروگاه‌های تبریز و بناب نیز گفت: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری مناسب در جهت تولید و توسعه شبکه گاز در سال‌های گذشته، این دو نیروگاه در اکثر روزهای سال از سوخت مازوت استفاده می‌کردند که در سایه تلاش شرکت گاز استان این مشکل در سال جاری تا حدود زیادی رفع شد.

وی با تاکید بر این که نیروگاه‌های تبریز و بناب باید در تمام طول سال به جز ایام بحرانی از سوخت گاز استفاده کنند، افزود: با توجه به آلایندگی بالای این دو نیروگاه، نباید اجازه استفاده از مازوت در آنها داده شود.

جبارزاده اضافه کرد: انباشته شدن مازوت در پالایشگاه تبریز بهانه‌ای برای استفاده از این سوخت در نیروگاه‌ها نیست، چرا که خریداران داخلی و خارجی برای مازوت وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر بهره‌مندی کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۹۶، بر پیگیری این مهم توسط مسوولان شرکت گاز استان تاکید کرد.

وی همچنین بار دیگر مردم استان را به صرفه‌جویی در مصرف گاز توصیه کرد و گفت: با وجود این که ایران بزرگترین ذخایر گازی را در اختیار دارد، اما این باعث نمی‌شود که اسراف کنیم و صرفه‌جویی در مصرف گاز همچنان باید در مرکز توجه مردم باشد.

جبارزاده همچنین اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت موارد ایمنی در مصرف گاز را خواستار شد.