خدمات محله‌ای اولویت شهرداری منطقه۷ تبریز است
خدمات محله‌ای اولویت شهرداری منطقه۷ تبریز است

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: خدمات محله ای اولویت شهرداری منطقه۷ تبریز است. به گزارش قلم پرس، علی فرخی درخصوص تحقق بودجه مصوب گفت: بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری منطقه ۷ تبریز ۳۵۱ میلیارد ریال بود که تاکنون جمع کل هزینه های این معاونت ۹۰ میلیارد ریال بوده است. وی سپس ادامه داد: ۴۱ درصد […]

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: خدمات محله ای اولویت شهرداری منطقه۷ تبریز است.

به گزارش قلم پرس، علی فرخی درخصوص تحقق بودجه مصوب گفت: بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری منطقه ۷ تبریز ۳۵۱ میلیارد ریال بود که تاکنون جمع کل هزینه های این معاونت ۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی سپس ادامه داد: ۴۱ درصد از بودجه عمرانی ما بدون درنظر گرفتن تملک و فضای سبز تحقق یافته است و درصد کل تحقق ۸ ماهه بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۷تبریز نیز ۲۵.۷ درصد بوده است.

فرخی سپس افزود: جمع کل هزینه های عمرانی بدون هزینه تملک و فضای سبز ۶۹ میلیارد ریال است.

احداث کانال کرجان با هدف دفع آب های سطحی و سیلاب شهری

شهردار منطقه ۷ تبریز در خصوص مهمترین پروژه های این منطقه گفت: احداث کانال کرجان با هدف دفع آب های سطحی و سیلاب شهری یکی از مهمترین پروژه های ما است که هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرخی با تاکید بر اینکه طول این پروژه ۲ کیلومتر، ارتفاع ۲.۵ متر و عرض ۱۲ متر است، افزود: معضل سیل با این پروژه حل می شود و ۲.۵ میلیارد تومان هزینه احداث این کانال است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر در این پروژه درحال کار هستند. هم اکنون مراحل پایانی این طرح انجام می شود و قرار است آب های سطحی با این کانال از طریق تراکتورسازی به دشت تبریز منتقل شود.

احداث فاز ۳ کانال رواسان به طول ۴۷۰ متر

شهردار منطقه ۷ تبریز سپس از احداث فاز ۳ کانال رواسان به طول ۴۷۰ متر خبر داد و گفت: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هدف دفع آب های سطحی اجرا می شود.

فرخی گفت: مشکل آب گرفتگی معابر  همواره در فصول بارندگی از جمله مشکلات اساسی بوده که فاز ۳ کانال رواسان با هدف دفع سیلاب و آبهای سطحی منطقه در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه طول این کانال ۴۷۰ متر است، گفت: عرض این پروژه ۴ متر و ارتفاع آن  ۲.۳۰ متر است که از میدان شهید چمران تا پل تراکتور سازی ادامه خواهد داشت .

احداث پارک بزرگ ۵ هکتاری توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز

وی از احداث پارک بزرگ ۵ هکتاری توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز نیز خبر داد و گفت: این پارک همگانی بوده و دستگاه های ورزشی و برخی امکانات وجود دارد.

فرخی از احداث فرهنگسرای ۳۵۰ متری نیز خبر داد و گفت: قبل از این در اندیشه فرهنگسرایی وجود نداشت.

وی به خدمات محله ای و انجام پروژه های آسفالت نیز در کوچه ها و آسفالت های این منطقه خبر داد و گفت: در آخماقیه تعداد کوچه های بدون آسفالت خیلی کم شده و بیش از ۹۰ درصد کوچه ها و خیابان ها آسفالت هستند.

وی گفت: ۵ اکیپ آسفالت هم اکنون در نقاط مختلف منطقه درحال کار هستند.

ساماندهی و بهسازی پارک محله ای کوی لاله تبریز

فرخی به ساماندهی و بهسازی پارک محله ای کوی لاله تبریز اشاره کرد و گفت: این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این عملیات نسبت به رفع مشکلات مربوط به سیستم روشنایی، معابر، مبلمان شهری و فضای سبز اقدام می شود.

وی از اجرای پروژه مشارکتی پارک هیجان در شهرک اندیشه خبر داد.

فرخی از مسیرگشایی خیابان شهید برگی لاله و زمین ورزشی در آخماقیه نیز خبر داد و گفت: جاده آخماقیه به خلجان نیز آسفالت شده است.

وی کل تناژ آسفالت ریزی را ۳۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: در این ماه ۱۷۰۰ تن آسفالت ریزی داشته ایم.

وی به اصلاح هندسی میدان لاله نیز اشاره کرد و گفت: همچنین مسیر خیابان سوسنگرد نیز احداث شده و پیاده روی بلوار ولایت شهرک اندیشه نیز به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در خصوص روستاهای الحاقی این منطقه نیز گفت: ما در خلجان، کجوار، آخماقیه و اندیشه خدمات محله ای و امکانات و زیرساخت ها را فراهم می کنیم.