خدمات شهرداری تبریز در مناطق سیل زده «آق قلا» بسیار چشمگیر است
خدمات شهرداری تبریز در مناطق سیل زده «آق قلا» بسیار چشمگیر است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: خدمات شهرداری تبریز در مناطق سیل زده «آق قلا» بسیار چشمگیر است.

فریدون بابایی اقدم در گفتگو با شهریار با اشاره به حضور نیروهای امدادی شهرداری تبریز در منطقه ترکمن صحرا و شهر آق قلا گفت: شهرداری و شورای شهر تبریز همت کردند تا این تیم امداد و نجات به آق قلا بیایند و مشغول خدمات رسانی به مردم شوند.

وی با بیان اینکه حضور تیم امدادی شهرداری تبریز در این منطقه یک وظیفه انسانی بود، ادامه داد: «شهرداری تبریز» جزو معدود شهرداری های کشور بوده که در آق قلا به خدمات رسانی مشغول است.

بابایی اقدم با اشاره به استقبال مردم منطقه از تیم امدادی شهرداری تبریز گفت: وقتی وارد شهر آق قلا شدیم مردم استقبال گرمی از ما داشتند. بدون شک حضور و خدمات شهرداری تبریز در مناطق سیل زده آق قلا بسیار پررنگ است.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر عملیات تخلیه آب شهر آق قلا به پایان برسد، گفت: ما از وقتی به این شهر رسیده ایم روی لایروبی گرگان رود و تخلیه آب شهر تمرکز کرده ایم.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر آب درحال خارج شدن از شهر است، افزود: البته هنوز سرریز سدها ادامه دارد. نیاز است زه کشی طبیعی انجام شود چراکه واقعا حجم آب و سیل بالا است و لجن هایی هم که از سیل برجای مانده مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت آق قلا نیاز به یک عزم عمومی داریم، گفت: باید ورود و خروج آب در منطقه کنترل شود، متاسفانه خط آهن از گرگان تا مرز به طول ۹۰ کیلومتر بدون کوچکترین راه در رو در سال های گذشته احداث شده و این موضوع باعث ایجاد یک سد مصنوعی در این سیل اخیر شده و مانع خروج آب از شهر شده است.

بابایی اقدم با تاکید بر اینکه شاهد خسارت های بالایی به زیرساخت های شهر بودیم، گفت: باتوجه به حجم آب و لجن در داخل شهر احتمال نشست و ریزش ساختمان ها وجود دارد.