خانه باقرخان در تبریز در آستانه آزاد شدن!
خانه باقرخان در تبریز در آستانه آزاد شدن!

[ad_1] شهردار تبریز از هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان طی سال‌جاری خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که این پروژه موکول به سال آینده می‌شد، شهرداری تبریز باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌کرد. وی […]

[ad_1]


شهردار تبریز از هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که این پروژه موکول به سال آینده می‌شد، شهرداری تبریز باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌کرد.

وی افزود: شهرداری تبریز در کنار وظایف روزمره خود و اجرای ده‌ها پروژه‌ عمرانی و رفاهی، توجه ویژه‌ای به اماکن تاریخی و فرهنگی شهر داشته و در راستای صیانت از این ابنیه تاریخی و رفع نگرانی شهروندان و فعالان این حوزه، اجرای پروژه‌های نیابتی دیگر دستگاه‌ها را بر عهده گرفته است.

خانه باقرخان مشهور به سالار ملی در تبریز سال ۹۹، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. طبق اسناد ارائه شده از سوی مالکان این خانه، خانه تاریخی  باقرخان یا سالارملی به وسعت چهار هزار و ۶۵۰ متر مربع در کوچه «سالار دربندی» تبریز در محله تاریخی «خیاوان» واقع شده است.

خانه باقرخان بنایی قدیمی در کوچه‌ی سالار ملی در خیابان امام تبریز است. زمانی که باقرخان در این بنای قدیمی سکونت داشت این ملک به مرکز فرماندهی جبهه «خیاوان» در جنگ‌های ۱۱ ماهه مشروطه تبریز تبدیل شده بود، باقرخان با سکونت در این خانه، ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز را بر عهده داشت و با شجاعت تمام، جان و مال خود را فدای مردم خود می‌کرد.

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۶ در سال ۱۴۰۲

شهردار تبریز همچنین از افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۶ در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای در بودجه سال آینده به مناطق کم‌برخوردار دارد.

هوشیار، از تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای احداث پل قراملک خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه عمرانی سال آینده شهرداری منطقه ۶ نسبت به سال‌جاری، میزان افزایش این بودجه را از ۸۰ میلیارد به ۳۲۰ میلیارد عنوان کرد و متذکر شد: این امر نشان از توجه مدیریت شهری به مناطق کم‌برخوردار است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در سال‌جاری نیز ۴۰ میلیارد در متمم بودجه به بودجه عمرانی منطقه ۶ اضافه شده، افزود: علاوه بر این بودجه، ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای احداث پل قراملک در نظر گرفته شده است.

به گفته هوشیار، در مجموع یک هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه برای سال آینده منطقه ۶ در نظر گرفته شده تا این منطقه پس از منطقه ۱۰، بیشترین بودجه عمرانی را برای سال ۱۴۰۲ دارا باشد.

پروژه‌های شهرداری تبریز یک‌ساله اجرا می‌شود

شهردار تبریز از توجه جدی مدیریت شهری بر آغاز و اتمام پروژه‌ها در مدت زمان مقرر در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

هوشیار با اشاره به اینکه تمام تلاش مدیریت شهری، بهره‌مندی مردم از خدمات و منابع است، پروژه‌های شهرداری تبریز در دوره فعلی را یک‌ساله اعلام کرد و افزود: تمام همت مجموعه مدیریت شهری این است که پروژه‌ها در عرض یک سال آغاز و تمام شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری بر اساس ضرورت ها تعریف شده است، یادآور شد: ما نمی‌توانیم بودجه را بیش از حد متورم کنیم و از طرفی نمی‌توان از برخی پروژه‌ها صرف‌نظر کرد.

هوشیار با اشاره به تلاش شهرداری مبنی بر تکمیل جاده سنتو، از آغاز عملیات اجرایی روگذر قراملک تا پایان سال و با ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خبر داد.

نصب تابلوی روزشمار در پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ و اتمام در موعد مقرر، با استقبال شهروندان مواجه شده و منجر به ایجاد اعتماد عمومی به مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز شد و از طرفی توان فنی و تخصصی نیروهای شهرداری را نشان داد که به گفته یعقوب هوشیار، این روال در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

پایان پیام/س


[ad_2]