خانه‌های تاریخی تبریز در راستای حفظ هویت شهری ساماندهی می‌شوند
خانه‌های تاریخی تبریز در راستای حفظ هویت شهری ساماندهی می‌شوند
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در منطقه شکلّی برخی خانه‌های تاریخی وجود دارد که گاها تخریب و به آپارتمان تبدیل می‌شوند که باید در راستای حفظ هویت تبریز نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام رسول برگی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به روز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی، هفته پدافند غیرعامل و همچنین شهادت علامه قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب اظهار کرد: خانه ستارخان که مقرر شده بود تا پایان سال تملک و احیا شود؛ دچار برخی مشکلات در این زمینه شده است که ضرورت دارد رفع شود.

وی افزود: از کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری می‌خواهیم در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری اماکن و معابر به نام شهدا اقدام به نامگذاری معابر و ساختمان‌ها و سالن‌ها به نام شهدا به‌خصوص شهدای زن که هیچ جا نامی از این بزرگواران در معابر دیده نمی‌شود، اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اعلام کرد: متاسفانه سگ‌های بلاصاحب گاهی در شهر موجب آسیب می‌شوند که البته این‌حیوانات مخلوق خداوند بوده و حق حیات دارند و این ما هستیم‌ که به محیط زندگی آنها وارد شده‌ایم و لازم‌است این حبوانات نیز با رعایت حق و حقوقشان، با نظارت کافی شهرداری ساماندهی شوند.

وی با اشاره به ضرورت مساعدت معاونت عمرانی به سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: لازم است معاونت‌های عمرانی مناطق در زمینه‌های عمرانی به آتش‌نشانی کمک‌کنند.

برگی با اشاره به درخواست تعاونی تاکسیرانی مبنی بر اعطای زمینی برای احداث تعمیرگاه خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی تاکسیرانی خواستار اختصاص محلی برای تعمیر تاکسی‌ها است چراکه با وضعیت معیشت فعلی، واقعا رانندگان تاکسی تحت فشار هستند.

وی افزود: با اختصاص یک زمین به تعاونی می‌توانیم محلی برای تعمیر تاکسی‌ها فراهم کنیم تا در این وضعیت اقتصادی کمکی به این قشر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در مورد پل‌های عابر پیاده یکی، دو نقطه شهر مشکل دارند و طبق شنیده‌های ما از مردم، برخی از پل‌های عابر پیاده بعد از ظهر بسته شده و از کار می‌افتند که نیازمند بررسی است.