خانه‌ای که تاریخ در آن نفس می‌‌کشد/  تملک اطراف خانه مشروطه تبریز برای ایجاد فضای سبز
خانه‌ای که تاریخ در آن نفس می‌‌کشد/  تملک اطراف خانه مشروطه تبریز برای ایجاد فضای سبز

[ad_1] شهردار تبریز از تملک اطراف خانه مشروطه تبریز برای احداث فضای سبز و ایجاد محیط مفرح و شاد برای گردشگران خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: هریک از مناطق […]

[ad_1]


شهردار تبریز از تملک اطراف خانه مشروطه تبریز برای احداث فضای سبز و ایجاد محیط مفرح و شاد برای گردشگران خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: هریک از مناطق دهگانه شهرداری بر اساس واقعیت‌های موجود و نیازهای احصا شده بودجه خود را تنظیم کرده اند.

وی در خصوص اهمیت توجه به احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر تبریز گفت: خانه مشروطه یکی از هویت‌های شهر و داشته های تاریخی تبریز است.

شهردار تبریز افزود: سال آینده با ایجاد فضای سبز پیرامون خانه مشروطه محیط شاد و مفرحی برای شهروندان و گردشگران ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۸ مکلف شده در اطراف خانه مشروطه اقدام به تملک کند  تا با ایجاد فضای سبز این خانه هم مانند باغ موزه ستارخان به فضای گردشگری در بافت تاریخی فرهنگی شهر تبدیل شود.

خانه مشروطه از بناهای دوره قاجار در تبریز است.این خانه بعداز به توپ بسته شدن مجلس در سال ۱۲۸۷ ه.ش مرکز تجمع جمعی از برجسته ترین چهره های مشروطه در آذربایجان بوده و در جنگهای ۱۱ماهه تبریز ستاد فرماندهی و محل تشکیل جلسات مجاهدین مشروطه بوده است.

نظر به جایگاه شهر تبریز در انقلاب مشروطه ، و نقشی که این خانه در آن نهضت ایفا کرده است ازسال ۱۳۷۵ این بنا به موزه مشروطه تبدیل و اسناد و یادگار های با ارزشی از دوره مشروطه و رهبران این نهضت در آن به نمایش درآمده است.

 این موزه در خیابان شهید مطهری(راسته کوچه )روبروی ورودی مسجد جامع تبریز قرار دارد.

پایان پیام/


[ad_2]