خاندوزی:  اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی به سیاست‌های دولت را باز می‌گردانیم
خاندوزی:  اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی به سیاست‌های دولت را باز می‌گردانیم

[ad_1] وزیر اقتصاد و دارایی این وزارتخانه را مدعی العموم کارآفرینان و صادرکنندگان بخش خصوصی خواند و گفت: ما باید به نیابت از این کارآفرینان از سایر دستگاه‌ها بخواهیم در امر مقررات گذاری به ترتیبی عمل کنند تا انگیزه و اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی به سیاست‌های دولت بازگردد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، […]

[ad_1]


وزیر اقتصاد و دارایی این وزارتخانه را مدعی العموم کارآفرینان و صادرکنندگان بخش خصوصی خواند و گفت: ما باید به نیابت از این کارآفرینان از سایر دستگاه‌ها بخواهیم در امر مقررات گذاری به ترتیبی عمل کنند تا انگیزه و اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی به سیاست‌های دولت بازگردد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در نشستی با فعالان اقتصادی منتخب استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی و تبریز خاستگاه تجارت نوین در ایران است.

وی افزود: با همکاران خود در وزارتخانه به یک تفاهم و دستور کار مشترک رسیده و متعهد شده ایم وزارت اقتصاد و دارایی در بین دستگاه‌های دولتی مدعی العموم کارآفرینان و صادرکنندگان باشد.

خاندوزی تصریح کرد: حتی اگر خود تولیدکنندگان و کارآفرینان به دلایل مختلف مثل اجحاف ها و تغییر و تحولات غیر قابل پیش‌بینی انگیزه خود را از دست داده و از ادامه راه ناامید شوند، ما باید به نیابت از این کارآفرینان از سایر دستگاه‌ها بخواهیم در امر مقررات گذاری به ترتیبی عمل کنند تا انگیزه و اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی به سیاست‌های دولت بازگردد. 

وی افزود: این وظیفه و مسوولیت‌ ما است که انگیزه بخش و امیدآفرین فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان باشیم تا در عرصه تولید و صادرات کشور بدرخشند و فاتح بازارهای داخلی و کشورهای منطقه باشند.

خاندوزی یادآور شد: بسیاری از تصمیماتی که در سطح کلان اقتصادی و سیاسی کشور اتخاذ می شود، خارج از اختیارات ما است، اما با همین اختیارات و امکاناتی که در اختیار داریم می توانیم،  سایر وزارتخانه ها را متقاعد کنیم، بیش از گذشته ملاحظه منفعت و انگیزه فعالیت کارآفرینان را داشته باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی متذکر شد: دولت همواره به شکل سنتی از فرصت‌هایی برخوردار بوده و گاها از حوزه حاکمیت بازیگر اصلی فعالیت‌های اقتصادی بوده که این‌ رویه باید اصلاح و مسیر فعالیت و رقابت شفاف اقتصادی برای فعالان بخش خصوصی هموار شود.

خاندوزی خاطرنشان  کرد: مسیر پایداری که بعد از اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی برای تولید و اقتصاد کشور ترسیم شد این بود که بخش غیردولتی میدان دار اصلی تولید و صادرات کشور باشد که البته فاصله تا تحقق کامل این هدف بسیار زیاد است و باید سعی کنیم این فاصله کمتر شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶


[ad_2]