حمله تروریستی تهران ناشی از ضعف و استیصال دشمنان در تحولات منطقه است
حمله تروریستی تهران ناشی از ضعف و استیصال دشمنان در تحولات منطقه است

امام جمعه تبریز گفت: حمله تروریستی تهران به خاطر عصبانیت دشمن از شکست در عراق و سوریه بوده و در اراده و آرمان مردم تاثیری نخواهد گذاشت. به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ٰه) این شهر با خیرمقدم به حضور آیت‌الله حائری شیرازی […]

امام جمعه تبریز گفت: حمله تروریستی تهران به خاطر عصبانیت دشمن از شکست در عراق و سوریه بوده و در اراده و آرمان مردم تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ٰه) این شهر با خیرمقدم به حضور آیت‌الله حائری شیرازی در تبریز اظهار کرد: در این هفته شاهد دو اقدام تروریستی در تهران بودیم که این اقدام‌ها ناشی از ضعف و استیصال دشمنان نظام مقدس اسلامی در تحولات منطقه است.

وی با بیان اینکه نبرد با داعش در سوریه و عراق تسریع شده است، گفت: در آینده نزدیک شاهد نابودی این گروهک تروریستی در عراق و سوریه خواهیم بود.

عربستان با پشتیبانی از تروریست‌ها به‌ دنبال جبران شکست‌های خود است

امام جمعه تبریز به ادامه مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات عربستان اشاره کرد و افزود: یمن با وجود مشکل شیوع بیماری وبا همچنان در برابر عربستان ایستاده و آنها را عصبانی کرده، عربستان با پشتیبانی از تروریست‌ها در یمن و تهران می‌خواهد شکست خود را جبران کند.

وی با تاکید به اینکه ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته  با بحران‌های متفاوت روبه‌رو بوده و اکنون آبدیده شده است، افزود: ملت ایران هیچ هراسی از آنها نداشته و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر خواهند بود.

باید صدای واحد در داخل کشور از مسؤولان شنیده شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی بدانند ملت با همدلی ایستاده است و تا پای جان از مظلومان دفاع خواهد کرد، افزود: این ملت هیچ‌گاه پشت همدیگر را خالی نمی‌کند و به فکر همه مردم مسلمان و مظلوم خواهد بود.

وی به فرازهای اخیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسؤولان در کشور اشاره کرد و گفت: به تمام مسؤولان در هر رده توصیه می‌کنیم به ندای رهبرمان لبیک گفته و همه یک دل با هم باشند و از هر گلویی صداهای مختلف در نیاید.

امام جمعه تبریز به بخش دیگری از سخنان و تاکیدات مقام عظمای ولایت اشاره کرد و افزود: انقلابی‌گری از جمله توصیه‌های ایشان است و انقلابی‌گری یعنی دلسوزی برای انقلاب، جبهه گرفتن برای خود در جهت منافع نباشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار ترامپ با سران عربستان گفت: با شمشیر مانند دیوانه‌ها رقص می‌کنند ولی ۴۱ میلیون رای ایران را مسخره می‌کنند و دم از حقوق بشر می‌زنند ولی خود ذره‌ای بویی از حقوق بشر نبرده‌اند.

امام میراث فرهنگی نیست و تفکر امام زنده است

وی ادامه داد: فرمایش دیگر مقام معظم رهبری تاکید فراوان به عدم تحریف سخنان امام خمینی(ره) است که باید سخنان ایشان در بین جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه بزرگترین درس امام(ره) روحیه انقلابی‌گری است؛ ادامه داد: به امام به عنوان میراث فرهنگی نگاه نشود چرا که سخن و راه و تفکر امام زنده است و امروز این راه به‌ خوبی توسط رهبر انقلاب و با پشتیبانی مردم استمرار دارد.

اهمیت محیط زیست و توجه به آن

وی با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست افزود: خداوند در قرآن کریم اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی را ذکر کرده‌‌ند و حتی آیه‌ای در خصوص اهمیت آن در قرآن کریم وجود دارد.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: اولین مایه حیات آب بوده و حیات را به ارزش و مراقبت از آن وا داشته است و سپس خاک مهمترین منابع طبیعی عنوان شده که سجده‌‌‌گاه انسان است.

وی افزود: هوا نیز از جمله منابع بزرگ است که از مضرات آلودگی هوا مسمومیت گیاهان، ایجاد بیماری‌های قلبی و تنفسی، عصبانیت، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، از بین رفتن کودکان و سالمندان و غیره است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه لباس تقوا انسان را به سوی خداوند سوق می‌دهد، افزود: انسانی که در سمت نماز و  روزه بوده از برکات لباس تقواست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به انسان‌های کریم از لطف خود مژده داده است، گفت: ارزش و جایگاه افراد کریم به قدری زیاد است که خداوند می‌خواهد آنها تعلیم یابند و ادامه دهنده کرامت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات شریفه زیادی تاکید به دوست گرفتن افراد خیر و کریم است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه بهترین فرد کسی است که با کرامت خود در جامعه شناخته شود، گفت: باید در ذات افراد کرامت باشد تا بتواند فرد کریمی شود و مورد عنایت خداوند قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) روز کرامت، اطعام نامگذاری شده است، افزود: از برادران و خواهران خیر که در جشن گلریزان شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم که دست به چنین اقدام خالص و زیبایی انجام داده‌اند.

خطیب جمعه تبریز همچنین ضمن گرامیداشت لیالی قدر تصریح کرد: شب‌های قدر بهار توبه است و باید رابطه خود با خدا را بیشتر کنیم و بهترین عمل در این شب‌ها نیز تفکر و مباحث علمی است.