حماس: با به تعویق انداختن انتخابات حتی برای یک روز هم مخالفیم
حماس: با به تعویق انداختن انتخابات حتی برای یک روز هم مخالفیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حماس نسبت به پیامدهای به تعویق انداختن انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین که قرار است در ۲۲ ماه مه برگزار شود، هشدار داد. «خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حماس با به تعویق انداختن انتخابات حتی برای یک روز هم مخالف است. الحیه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حماس نسبت به پیامدهای به تعویق انداختن انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین که قرار است در ۲۲ ماه مه برگزار شود، هشدار داد.

«خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حماس با به تعویق انداختن انتخابات حتی برای یک روز هم مخالف است.

الحیه با بیان اینکه تعویق انتخابات مردم فلسطین را به سمت ناکجا آباد سوق می‌دهد، گفت: انتخابات ماه مه مقدمه انتخابات ریاستی ماه ژوئیه آتی است و در صورتی که بخواهد به تعویق افتد، موجب ناامیدی بزرگ در بین توده مردم و به خصوص جوانان فلسطینی خواهد شد.

این مقام حماس با تاکید بر اینکه واکنش‌ها به هرگونه اعلام تعویق انتخابات بدتر خواهد بود، گفـت: در این صورت اوضاع پیچیده‌تر شده و شکاف و تفرقه میان صفوف ملت فلسطین بیشتر می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه و انتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

اما مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی به تازگی گفته‌اند که در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌های فلسطین در سطح بین‌المللی برای اعمال فشار بر رژیم اسرائیل با هدف موافقت با برگزاری انتخابات در قدس، تشکیلات خودگردان برگزاری انتخابات را به تعویق خواهد انداخت.

«نبیل شعث» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت: ما نمی‌‎خواهیم به هیچ دلیلی انتخابات را به تعویق بیندازیم اما از طرفی نمی‌خواهیم به اسرائیل اجازه دهیم که مانع از رأی دادن اهالی قدس (فلسطینی‌ها) در انتخابات شود و تنها دلیلی که می‌تواند ما را به سمت تعویق انتخابات سوق دهد، همین موضوع است.

انتهای پیام/