حماس بازداشت یکی از نامزدهای انتخابات فلسطین را محکوم کرد
حماس بازداشت یکی از نامزدهای انتخابات فلسطین را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت «حسن الوردیان» نامزد انتخابات فلسطین در بیت لحم، دخالتی آشکار در روند انتخابات فلسطین است. برهوم تصریح کرد که این اقدام صهیونیست‌ها بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی برای تخریب انتخابات فلسطین است. وی افزود که بازداشت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت «حسن الوردیان» نامزد انتخابات فلسطین در بیت لحم، دخالتی آشکار در روند انتخابات فلسطین است.

برهوم تصریح کرد که این اقدام صهیونیست‌ها بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی برای تخریب انتخابات فلسطین است.

وی افزود که بازداشت فلسطینیان و نامزدهای انتخاباتی در کرانه باختری هرگز باعث ترساندن آن‌ها و جلوگیری از مشارکت فلسطینیان در انتخابات نخواهد شد بلکه انگیزه آن‌ها برای مشارکت گسترده را دوچندان می‌کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، برهوم، ملت فلسطین، رهبران فلسطینی و اعضای گروه‌های فلسطینی را به تلاش برای حمایت از این دستآورد ملی و مقابله با هر گونه تلاش‌های اسرائیل برای تخریب انتخابات فراخواند.

وی خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی برای حمایت از انتخابات فلسطین و مقابله با هر گونه تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان شد.

 همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در فلسطین، بازداشت رهبران جنبش حماس از سوی صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م