حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز
حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به حل مشکلاتی همچون آب گرفتگی در محل ها و ایجاد بستر جهت جذب آن به سفره های زیر زمینی از حفر ۱۵۹ چاه جذبی در مناطق دهگانه شهرداری تبریز در سال جاری خبرداد.

به گزارش قلم پرس، سامان احمدزاه گفت: با تاکید شهردار تبریز به اهمیت اجرای برنامه های پیشگیرانه در فصول بارندگی و موفقیت آمیز بودن حفر چاه های جذب در کنترل آب های سطحی حاصل از بارندگی و تقویت سفره های زیرزمینی امسال ۱۵۹حلقه چاه جذب در مناطق دهگانه شهرداری تبریز اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از حوادث ناشی از جریانات آب‌های سطحی در معابر شهری در سطح مناطق به خصوص در هنگام وقوع سیل‌های احتمالی و بارندگی شدید است.

احمدزاه تصریح کرد: در محل هایی که دسترسی به شبکه هدایت آب های سطحی وجود ندارد شهرداری تبریز برای جلوگیری از آب گرفتگی محلات عملیات عمرانی حفره چاه و حل مشکل آب گرفتگی در کنار حفظ تراز آب های زیزمینی در نقاط مختلف شهر را آغاز کرده است.

احمدزاده اظهار امیدواری کرد: با این اقدام بتوان علاوه بر دفع آب های حاصل از بارندگی و بالا بردن ایمنی معابر در زمان وقوع سیلاب ها، در تقویت و تراز سفره های زیر زمینی نیز موثر عمل کرد.

وی افزود: امسال علاوه بر حفر چاه جذب اقداماتی همچون احداث کانال های هدایت آبهای سطحی و همچنین احداث سپتیک در مناطق مختلف شهر توسط مناطق دهگانه شهرداری جهت استفاده بهینه از آبهای حاصل از بارندگی و جلوگیری از بروز سیلاب اجرا می شود.

انتهای پیام/