حضور یک هزار و ۵۷۵  نفر از آذربایجان‌شرقی در بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان
حضور یک هزار و ۵۷۵  نفر از آذربایجان‌شرقی در بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان

[ad_1] رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام یک هزار و ۵۷۵ زائر خانه خدا به سرزمین وحی خبر داد. امیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس سهمیه اختصاصی، امسال یک هزار و ۵۷۵ نفر از آذربایجان شرقی در حج واجب حضور خواهند داشت. وی افزود: بعد از […]

[ad_1]


رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام یک هزار و ۵۷۵ زائر خانه خدا به سرزمین وحی خبر داد.

امیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس سهمیه اختصاصی، امسال یک هزار و ۵۷۵ نفر از آذربایجان شرقی در حج واجب حضور خواهند داشت.

وی افزود: بعد از دو سال توقف برگزاری مناسک حج عمره به دلیل پاندمی کرونا، از امسال آغاز دوباره این مراسم معنوی و مهم برای تمام مسلمانان جهان از سر گرفته می‌شود.

روحی با اشاره به اینکه اعزام زائران استان به احتمال قوی از دهه سوم خرداد کلید خواهد خورد، اضافه کرد: همه حجاج اعزامی آذربایجان شرقی مدینه قبل هستند.

رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی اعزام زائران استان را به واسطه ۱۱ کاروان اعلام کرد.

این مقام استانی ضمن یادآوری توصیه های ستاد ملی کرونا به زائران حج تمتع امسال تاکید کرد: عربستان نیز برای حضور حجاج متقاضی شروطی را تعیین کرده از جمله تزریق سه دوز واکسن از نوع سینوفارم یا آسترازنکا، تهیه ترجمه کارت واکسن کرونا به زبان انگلیسی، داشتن آزمایش پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز و مهمتر از همه شرط  سنی کمتر از ۶۵ سال است.

وی از زائرین حج تمتع امسال خواست در صورت عدم تطابق نوع واکسن‌های تزریقی با واکسن‌های مدنظر کشور عربستان حتما در فرصت باقی مانده نسبت به تزریق یک دوز از واکسن‌های اعلام شده از سوی عربستان اقدام کنند.

از سال ۹۹ اعزام زائر جهت انجام مناسک حج متوقف شد و امسال نیست با رعایت موارد احتیاطی یک سوم ظرفیت سال‌های قبلی و طبق اختصاص سهمیه کشور عربستان زائر از کشور به حج امسال اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴


[ad_2]