حضور نمایندگان کاندیداها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات/ گلایه از مشکلات فرآیند اجرا
حضور نمایندگان کاندیداها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات/ گلایه از مشکلات فرآیند اجرا

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند. محمدرضا اسماعیلی، نماینده محسن رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

محمدرضا اسماعیلی، نماینده محسن رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام کردید، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از صبح امروز که ما در شورای نگهبان مستقر شدیم، روند انتخابات بسیار خوب است. البته از سراسر کشور گزارش‌هایی داشتیم که به شورای نگهبان منتقل کردیم و منتظریم که نتایج بررسی‌های خود را به ما ارائه دهند.

در ادامه، داراب گنجی، نماینده عبدالناصر همتی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: تا این ساعت، الحمدلله روند به خوبی پیش رفته است. گزارش‌های بسیار جزئی رسیده است که ما به دوستانمان در شورای نگهبان منعکس کردیم. خوشبختانه آنان با روی خوش استقبال کردند و پیگیر موضوع بودند. امیدواریم که این انتخابات هم مانند انتخابات‌های دیگر با خوبی و آرامش و به شکلی برگزار شود تا جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان سرافراز باشد و به جهانیان بگوید که ما انتخابات آزادی در کشور برگزار کردیم.

در ادامه، ناصر فخاری نماینده سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به سوال مذکور، اظهار داشت: امروز در ستاد نظارت بر انتخابات نشان داده شد که مدت هاست سازوکارهای لازم برای انتخابات فراهم و زحماتی کشیده می‌شود. البته در بخش اجرا همچنان مشکلاتی داریم که اعتراضاتی از سراسر کشور وجود داشت و ظاهراً تا ۱۱ صبح طول کشید تا این ایرادات رفع شود.

وی بیان کرد: نکته بعدی این است که رسانه ملی اخباری را در شب پایانی منعکس کرد که قاضی زاده هاشمی از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده است و از همه جای کشور نسبت به بودن و نبودن وی در عرصه انتخابات شبهه وجود داشت. ما اعلام کردیم که قاضی زاده هاشمی در صحنه انتخابات است و به تکلیف خود عمل می‌کند. عده‌ای از افراد، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منتخب باید با رأی قاطع باشد را به گونه‌ای خاص تلقی کردند و در ستادهای انتخاباتی می‌چرخند و مردم را به رأی دادن به یک کاندیدای خاص ترغیب می‌کنند.

فخاری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام کردید، گفت: بله. البته این مسائل مربوط به اجراست و شاید متوجه شورای نگهبان نباشد. وزارت کشور باید تمهیدات اجرایی انتخابات را انجام می‌داد که دارای نقص‌هایی بوده است.

در ادامه، سید علی قریشی، نماینده سید ابراهیم رئیسی، درباره روند انتخابات و اینکه آیا تاکنون تخلفی مشاهده کرده‌ است یا خیر، گفت: امروز مردم ما یک بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند و از ابتدایی‌ترین ساعات رأی‌گیری در پای صندوقهای رأی حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: یک ناهماهنگی هایی از ابتدای شروع فرایند انتخابات در حوزه اجرا گزارش می‌شد و ما منعکس کردیم، البته دوستان هم تلاش می‌کنند که این نواقص را برطرف کنند.

قریشی اظهار داشت: مردمی که از قشر مستضعف هستند و دل به سید ابراهیم رئیسی بستند، در صف‌های طولانی ایستادند و متاسفانه عوامل اجرایی نتوانستند به خوبی و نحو احسن به آنان خدمت رسانی کنند. با آقای رئیسی تماس داشتیم و وی پیغام داد که حتما عوامل اجرایی به این مردم زودتر توجه و رأی آنان را بگیرند که با توجه به شرایط کرونایی، مردم اذیت نشوند و در صف‌های طولانی نمانند. موارد را منعکس کردیم و امیدوارم که تا پایان کار انتخابات، وحدت و همدلی بین عوامل اجرایی و نظار برقرار باشد.

انتهای پیام/