حضور فرمانده سپاه عاشورا در خبرگزاری فارس/ امروز جامعه ما در مسائل مختلف به اقناع‌سازی نیاز دارد
حضور فرمانده سپاه عاشورا در خبرگزاری فارس/ امروز جامعه ما در مسائل مختلف به اقناع‌سازی نیاز دارد

[ad_1] فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رسانه نباید انفعالی عمل کند، گفت: انفعال رسانه در واقع میدان دادن به رسانه‌های معاند خواهد بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده امروز در بازدید از خبرگزاری فارس و تبربک روز خبرنگار اظهار داشت: اگر ما بخواهیم اندیشه پاک اسلامی را به عنوان گفتمانی قدرتمند در دنیا […]

[ad_1]


فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رسانه نباید انفعالی عمل کند، گفت: انفعال رسانه در واقع میدان دادن به رسانه‌های معاند خواهد بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده امروز در بازدید از خبرگزاری فارس و تبربک روز خبرنگار اظهار داشت: اگر ما بخواهیم اندیشه پاک اسلامی را به عنوان گفتمانی قدرتمند در دنیا رواج دهیم نیاز به رسانه‌هایی قوی و خبرگان رسانه داریم.

وی گفت: امروز جامعه ما در مسائل مختلف به اقناع‌سازی نیاز دارد و رسانه بزرگترین ابزار برای اقناع افکار عمومی است. 

فرمانده سپاه عاشورا افزود:رسانه نباید انفعالی عمل کند. انفعال رسانه در واقع میدان دادن به رسانه‌های معاند خواهد بود، از این‌رو رسانه‌های استان برای تقویت وحدت ملی، افزایش امید همچنین پیگیری مطالبات مردم باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند. 

عباسقلی‌زاده با ابراز رضایت از مشی رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط استان گفت: رسانه‌های استان همواره همراه و همگام با سیاست‌های کلی نظام و انقلاب بوده‌اند. 

 

وی، اصحاب رسانه را به هوشمندی و عدم خودسانسوری توصیه کرده و متذکر شد: در مقابل دشمنی که به کمتر از نابودی نظام و کشور راضی نمی‌شود، باید مسوولانه و از موضع فعال با حوادث و رویدادها مواجه شوید.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر ضرورت تقویت رسانه و تولید محتوا گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی استان باید ذائقه مخاطب را بشناسند و هدفمند عمل کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران  صدای این انقلاب و نظام هستند، گفت: خبرنگاران مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و به حق نیز یک مسوولیت زینبی است چراکه اگر مطالب انقلاب به درستی تبیین نشود حال جامعه خراب می‌شود. 

 

عباسقلی زاده متذکر شد: تکلیف اصلی رسانه‌ها رساندن پیام مظلومان جهان است ،ما هم با تمام توان در خدمت رسانه‌ها  هستیم. 

 فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: باید قبول کنیم که یک جنگ تمام عیار مجازی و رسانه ای علیه نظام اسلامی در جریان است و باید ضمن قبول جنگ شناختی و ادراکی دشمن، برای دفع و خنثی سازی آنها هوشمندانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب راهکار مقابله با این هجمه‌ها جهاد تبیین است، اظهار داشت: در این مسیر همه باید به جهاد تبیین التزام عملی داشته باشیم و اگر به فضای مجازی و این جهاد مسلط باشیم به طور طبیعی پیروز جنگ نرم خواهیم بود.

 

وحید زینالی مدیر خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به رسالت خبرگزاری فارس اظهار داشت: خبرگزاری فارس با رویکرد توسعه‌محور تلاش دارد تا ضمن برشمردن نقص‌ها و نیازهای موجود جامعه، موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را نیز منعکس کند.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر گفت: خبرگزاری فارس ضمن تعهد نسبت به رسالت حرفه‌ای خویش، به دلیل اعتقاد و انگیزه‌ای که به پاسداری از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد، فعالیت خود را آغاز کرده است.

زینالی تأکید کرد: فعالیت مجموعه خبرگزاری‌ها در کشور، فضای رسانه‌ای آن را قوی‌تر می‌سازد و این امر می‌تواند به شکل‌گیری جبهه فعال خبری در برابر جریان تهاجم رسانه‌های خبری بیگانه بسیار کمک کند.

وی با بیان این مطلب که رسانه‌ در نگاه اسلامی باید تعالی بخش باشد و مخاطب را رشد دهد، عنوان کرد: چنانچه می‌خواهیم مخاطب رشد کند خود رسانه هم باید همراه مخاطب فرآیند رشد را طی کند و راه درست همین است.

 

زینالی، جنگ امروز را جنگ روایت‌ها عنوان کرد افزود: مهم‌ترین مولفه خبر خوب عنصر حرکت آفرینی است. بنابراین هر خبری که مانع حرکت انسان شود خبر خوب نیست، چه خبر منفی و یأس آور باشد یا حتی سفیدنمایی های غیرواقعی که تلاش می‌کند مخاطب را قانع به وضع موجود و بی نیاز از حرکت نماید.

مدیر خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس در استان توانسته است با بهره‌گیری از نیروهای جوان و با استعداد در زمینه پوشش و تولید اخبار فعالیت گسترده‌ای داشته و در جشنواره‌های مختلف در سال‌های گذشته جزو نخستین‌ها باشد.

فرمانده سپاه عاشورا را در این بازدید غلامرضا سیفی مسئول فضای مجازی سپاه عاشورا  و جواد بیرام زاده مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی همراهی می‌کردند و در ادامه از کتایون حمیدی به دلیل تولید گزارش در حوزه دفاع مقدس و معصومه درخشان  تولید گزارش درباره گروه‌های جهادی با اهدای لوحی از سوی فرمانده سپاه عاشورا تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]