حضور رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل تیراندازی در کرانه باختری
حضور رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل تیراندازی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه نگرانی‌های شدید رژیم صهیونیستی در عملیات تیراندزی روز گذشته در کرانه باختری، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم امروز (دوشنبه) در محل این تیراندازی حضور پیدا کرد. ارتش رژیم اشغالگر قدس با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «ژنرال کوخاوی صبح امروز در کِفار تفوح […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه نگرانی‌های شدید رژیم صهیونیستی در عملیات تیراندزی روز گذشته در کرانه باختری، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم امروز (دوشنبه) در محل این تیراندازی حضور پیدا کرد.

ارتش رژیم اشغالگر قدس با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «ژنرال کوخاوی صبح امروز در کِفار تفوح حاضر شد، جایی که حمله روز گذشته رخ داد. متعاقباً رئیس ستاد کل، از وضعیت [میدانی] ارزیابی‌هایی را انجام داد. “یانیو آلالوف” فرمانده جوخه یهودا و سامریه (کرانه باختری) نیز با توجه به حوادث اخیر، استقرار نیروهای بیشتر در این بخش را بررسی کرد».

در بیانیه ارتش اسرائیل ادعا شده است: «نیروهای ارتش به تعقیب تروریست‌های دخیل در حمله ادامه می‌دهند و به اقدامات نظامی خود در منطقه ادامه می دهند».

بر این اساس، «تمیر ییدای» فرمانده جوخه مرکزی ارتش، «رسان عالیان» هماهنگ‌کننده اقدامات کابینه در سرزمین‌های اشغالی و دیگر فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در این جلسه همراه کوخاوی بودند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کوخاوی نیز در این سفر گفت: «ارتش اسرائیل تعداد نظامیان خود [در کرانه باختری] را افزایش داده و فعالیت‌های عملیاتی در هفته‌های اخیر در یهودا و سامریه (کرانه باختری) به عنوان بخشی از آمادگی برای تنش‌ها، افزایش می‌دهد. تعداد زیادی از نظامیان ما با کمک مقامات اطلاعاتی از روز گذشته در تلاش برای یافتن تروریست‌ها بوده و تا زمان انجام مأموریت به کار خود ادامه می‌دهند».

پیش از این گفته شده بود ارتش رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از تکرار و تدام عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در کرانه باختری، تدابیر امنیتی در این منطقه را افزایش داده و نظامیان بیشتری به آنجا اعزام کرد. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته بود که رسانه‌های محلی خبر دادند، که یک فلسطینی پس از پیاده شدن از خودروی خود در نزدیکی مقر ایست‌وبازرسی صهیونیست‌ها در ورودی شهرک «کِفار تفوح»، به سمت نظامیان اسرائیلی شلیک کرد که در پی آن سه صهیونیست مجروح شدند.

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه طی یادداشتی در روزنامه جروزالم پست، هشدار داد که حملات صهیونیست‌ها، واکنش فلسطینیان و همچنین انتفاضه جدیدی را در پی خواهد داشت.

از زمان شروع ماه رمضان، نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسم‌های مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. طی یک هفته اخیر قدس صحنه تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی بود که با تحصن در صحن باب العامود مسجد الاقصی بر مخالفت خود با استقرار نظامیان صهیونیستی در آنجا و توطئه‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی تاکید دارند.

 

انتهای پیام/ص