حسرت المپیک ۴۴ ساله شد
حسرت المپیک ۴۴ ساله شد

دیدار تیم های فوتبال امید ایران و ژاپن در رقابت های انتخابی المپیک ریو با نتیجه سه بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی کمتر از ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ،تیم ایران با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، […]

دیدار تیم های فوتبال امید ایران و ژاپن در رقابت های انتخابی المپیک ریو با نتیجه سه بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی کمتر از ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ،تیم ایران با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی، مهدی ترابی، میلاد محمدی و ارسلان مطهری مقابل  ژاپن قرار گرفت.
دو تیم در پایان نود دقیقه بدون گل به کار خود پایان دادند اما این سامورایی ها بودند که از ابتدای وقت های اضافه بهتر بازی کردند و توانستند در پایان با نتیجه ۳ بر صفر بر یوزهای ایرانی غلبه کنند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.امیدهای فوتبال ایران هم با این نتیجه به کار خود پایان دادند و راهی ایران میشوند.
در همان ابتدای بازی ارسلان مطهری با یک فرار زیبا با دروازه بان ژاپن تک به تک شد و شوت زیبای این بازیکن از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه را دروازه بان ژاپنی  راهی کرنر کرد.
دقیقه ۱۱ ضدحمله بازیکنان ایران موقعیتی خطرناک روی دروازه ژاپن ایجاد کرد اما ضربه ناقص ثاقبی با برخورد به دفاع ژاپن از محوطه جریمه دور شد.
دقیقه ۲۷ کوبو بازیکن ژاپن از داخل محوطه جریمه شوت کرد که این توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ۳۲ محمد دانشگر با خطایی که بر روی بازیکن ژاپن انجام داد کارت زرد گرفت .
دقیقه ۳۶ ارسلان مطهری از داخل محوطه شش قدم با بی دقتی توپ را به بیرون زد.
دقیقه ۴۵ پشت محوطه بازیکن ژاپن جریمه برروی مطهری خطا کرد و کریمی به سمت دروازه شوت کرد و دروازه بان ژاپن توپ را با مشت دور کرد.
دقیقه ۵۷ سانتر ارسالی ترابی برروی محوطه جریمه را میلاد محمدی باضربه سر به سمت دروازه زد که این توپ به دیرک دروازه برخورد کرد .
دقیقه ۶۸ شاهین ثاقبی دومین بازیکن  ایران بود که از داور کارت زرد گرفت .
دقیقه ۷۲ شوت بازیکن ژاپنی از داخل محوطه جریمه به عبدالله زاده برخورد کرد و راهی کرنر شد.
ضربه کرنر تیم ژاپن را اندو با ضربه سر از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه ۷۴ ترابی پشت سمت راست محوطه جریمه خطا کرد و در ادامه ژاپنی ها ضربه کاشته را به سمت دروازه سانتر کردند که مدافعان ایران توپ را از محوطه جریمه دور کردند.
دقیقه ۸۴ روی یک ضد حمله بازیکنان ژاپن صاحب موقعیت گل شدند و عبدالله زاده توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۷ سید محسن کریمی به جای میلاد محمدی وارد زمین شد.
در ابتدای ۱۵ دقیقه نخست  وقت های اضافه دروازه بان ژاپن در محوطه جریمه با مطهری برخورد داشت که داور این صحنه را خطا تشخیص نداد.
در دقیقه ۹۶ روی ارسال توپ از جناح چپ برروی دروازه تویوکاوا بازیکن تعویضی ژاپن با یک ضربه سر دروازه ایران را باز کرد.
دقیقه ۹۸ احسان پهلوان به جای علی عبدالله زاده وارد زمین شد .
دقیقه ۱۰۴ مطهری دراخل محوطه جریمه شد اما دروازه بان ژاپن با یک خروج به موقع توپ را در اختیار گرفت .
دقیقه ۱۰۵ علیرضا نقی زاده از داور کارت زرد دریافت کرد .
در وقت های پایانی ۱۵ دقیقه نخست روزبه چشمی کارت زرد گرفت.
دقیقه ۱۰۸ ناکاجیما بازیکن ژاپن از پشت محوطه جریمه با یک شوت توپ را به زیر طاق دروازه اخباری چسباند.
دقیقه ۱۰۹ بازهم ناکاجیما بازیکن ژاپن با یک شوت دروازه ایران را باز کرد .
دقیقه ۱۱۶ کریمی داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گل شد که شوت این بازیکن به دیرک دروازه ژاپن برخورد کرد .
تیم فوتبال امید ایران برای رسیدن به این مرحله در گروه نخست با تیم های سوریه ،قطر (میزبان رقابت‌ها) و چین همگروه بود و با دو برد و یک شکست با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه نخست صعود کرد.
شاگردان خاکپور در نخستین گام در رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا با دو گل ارسلان مطهری و میلاد محمدی توانست تیم امید سوریه را شکست دهد اما در گام دوم مقابل قطر دو بر یک شکست خورد .تک گل ایران را در این دیدار علی کریمی زد .
امیدهای فوتبال ایران در گام سوم رودروی  چین قرار گرفتند و با نتیجه سه بر دو این تیم را شکست دادند و  مطهری،پهلوان و ترابی برای ایران گلزنی کردند.
اما ژاپن که به عنوان تیم نخست گروه دوم راهی مرحله یک چهار نهایی شد با تیم‌های عربستان،کره شمالی و تایلند همگروه بود .
سامورایی ها یک بر صفر کره شمالی را شکست دادند و در بازی دوم ۴ بر صفر تایلند رو مغلوب کردند. تیم ژاپن در سومین دیدار خود ۲ بر یک عربستان سعودی را برد .
در دیگر بازی‌های مرحله یک چهارم پایانی ، ساعت ۲۰ امشب دوم بهمن تیم قطر با کره شمالی و فردا شنبه سوم بهمن ساعت ۱۷ کره جنوبی با اردن و ساعت ۲۰ عراق با امارات دیدار می کنند.
سه تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک ریو را کسب میکنند.