حساب‌های بانکی شرکت‌های دولتی و خصوصی آذربایجان شرقی در تهران!
حساب‌های بانکی شرکت‌های دولتی و خصوصی آذربایجان شرقی در تهران!

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم عملیاتی شدن انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های دولتی و خصوصی از تهران به استان، تاکید کرد و گفت: وحود بانک‌های خصوصی در استان احساس نمی شود؛ منابع بانک‌های خصوصی در استان جمع‌آوری می‌شود، اما تسهیلات متناسب با منابع پرداخت نمی‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم ظهر امروز پنجشنبه […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم عملیاتی شدن انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های دولتی و خصوصی از تهران به استان، تاکید کرد و گفت: وحود بانک‌های خصوصی در استان احساس نمی شود؛ منابع بانک‌های خصوصی در استان جمع‌آوری می‌شود، اما تسهیلات متناسب با منابع پرداخت نمی‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود سهم پنج درصدی آذربایجان شرقی از جمعیت کشور، تنها ۲.۵ درصد منابع و سپرده‌های بانکی را داریم و با وجود ویژگی‌ها و مزیت‌های صنعتی و مرزی در برخی موارد حتی از میانگین‌های کشوری پایین‌تر هستیم.

وی خاطرنشان کرد:  بار اصلی حوزه صنایع مادر بر دوش بخش خصوصی بوده که کارهای بسیار بزرگی در استان انجام داده و انتظار داریم سیستم بانکی پشتیبانی ویژه‌ای از این بخش داشته و با تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش آنها موجب افزایش انگیزه فعالان این بخش شود.

خرم تصریح کرد: آذربایجان شرقی استانی مهاجرت فرست است که شایسته این خطه نیست و امیدواریم با تعامل بیشتر سیستم بانکی با بخش خصوصی زمینه ایجاد اشتغال و تغییر این شرایط فراهم شود و در این بین وجود مناطق آزاد متعدد در استان ظرفیت ویژه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزایش اختیارات استانی بانک‌ها حداقل تا سقف یک هزار میلیارد ریال را برای تقویت بخش تولید ضروری دانست و گفت: اجرای مجدد طرح بخشودگی معوقات برای حمایت از تولید نیز از دیگر انتظارات از سیستم بانکی در استان است و علاوه بر این بهره‌برداری از اراضی پایاب ۹ سد تکمیل و آبگیری شده در استان منوط به مساعدت این سیستم است.

استاندار آذربایجان‌شرقی الزام بانک‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به انتقال حساب‌های خود از تهران به استان، عدم تعامل بانک‌های خصوصی در زمینه اعطای تسهیلات، لزوم اعطای مجوز فعالیت صرافی بانک ملی در استان از سوی بانک مرکزی را از دیگر مطالبات از سیستم بانکی کشور با توجه به جایگاه ویژه صنعتی صادراتی استان برشمرد.

وی با اشاره به وجود مناطق آزاد ارس و ویژه سهلان در استان، گفت: آذربایجان شرقی می‌تواند به عنوان بندر خشک کشور ایفای نقش کند و بخش خصوصی آماده است در این خصوص سرمایه‌گذاری کند.
 
خرّم با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی به‌رغم داشتن منابع خوب، وضعیت استان قابل قبول نیست، گفت: ۵۶ هزار هکتار زمین آماده برای مکانیزه شدن در پایین‌دست سدها داریم که تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایجاد می‌کند و نیازمند همکاری بانک‌ها برای بالفعل کردن آنها هستیم.

انتهای پیام/


[ad_2]