حذف دفترچه بیمه از تیرماه در مراکز تامین اجتماعی در تهران
حذف دفترچه بیمه از تیرماه در مراکز تامین اجتماعی در تهران

از ابتدای تیرماه، دفترچه بیمه در تمام مرکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران حذف می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از مدتها قبل به صورت پایلوت در چند استان انجام شده بود. مدیران تامین اجتماعی ادعا دارند که این طرح موفقیت‌آمیز بوده‌است و حالا قرار است از […]

از ابتدای تیرماه، دفترچه بیمه در تمام مرکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران حذف می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از مدتها قبل به صورت پایلوت در چند استان انجام شده بود.

مدیران تامین اجتماعی ادعا دارند که این طرح موفقیت‌آمیز بوده‌است و حالا قرار است از اول تیرماه دفترچه‌ها در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان تهران حذف شوند.

در همین رابطه، محمدتقی خسروانی مقدم درباره حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی تأمین اجتماعی، اظهار داشت: پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم و استفاده از سیستم HIS در تمام مراکز ملکی روند حذف دفترچه‌های درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی آغاز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش اعظمی از مراکز درمانی این سازمان از دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی دیگر استفاده نمی‌کند و بیمه‌شدگان با مراجعه به این مراکز و ارائه کد ملی خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران، گفت: از ابتدای تیر ماه در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان تهران دفترچه‌های درمانی حذف و در مرحله نخست کد ملی جایگزین می‌شود.

خسروانی مقدم با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان با حضور در مراکز درمانی تأمین اجتماعی باید دفترچه‌های درمانی را همراه داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه هنوز در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی و همین‌طور درمان غیرمستقیم، حذف دفترچه‌های درمانی اجرایی نشده است بنابراین دفترچه‌ها باید فعلاً همراه بیمه‌شدگان باشد.