حدود ۶.۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در مراغه پرداخت شد
حدود ۶.۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در مراغه پرداخت شد

[ad_1] فرماندار ویژه مراغه گفت: طی یک سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان پرداخت شده است. داود اسدیان در کارگروه اشتغال مراغه اظهار داشت: سهم شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود اما یک‌ونیم برابر این میزان تقاضا […]

[ad_1]

فرماندار ویژه مراغه گفت: طی یک سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان پرداخت شده است.

داود اسدیان در کارگروه اشتغال مراغه اظهار داشت: سهم شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود اما یک‌ونیم برابر این میزان تقاضا شد تا با معرفی بالای صددرصدی متقاضیان، بتوانیم به شکل شناور از تسهیلات شهرستان‌های دیگر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون نیز درصد جذب و تحقق ۱۱۸ درصد با میزان اشتغالزایی مستقیم برای ۲۸۰ نفر بوده است که امیدواریم بانک‌ها نیز با تعامل بیشتر این درصد را به ۱۵۰ برسانند.

وی اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق ادارات صمت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی معرفی شده و این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به صورت انفرادی و پشتیبان و با عاملیت بانک‌های رفاه و توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

فرماندار مراغه به میزان پرداختی تسهیلات اشتغال روستایی هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای ۱۱۰ طرح با ۱۷۹ نفر اشتغالزایی جذب شد و عاملیت پرداخت آن را سه بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی بر عهده داشت.

وی به اعطای تسهیلات برای صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات کرونا تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۳ طرح با میزان اشتغالزایی برای ۸۲ نفر پرداخت شد اما در حال حاضر تسهیلات کرونایی دیگر پرداخت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید شهرستان هفت میلیارد و ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات برای ۹۱ طرح پرداخت و برای ۲۰۳ نفر اشتغال ایجاد شد.دستگاه‌های متولی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

فرماندار مراغه تصریح کرد: با توجه به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع اشتغال و تولید انتظار داریم دستگاه‌های متولی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش استفاده کنند.

اسدیان تاکید کرد: امسال عزم جدی مسئولان دستگاه‌های متولی را برای اشتغالزایی نیاز داریم و حوزه کشاورزی و گردشگری بیشترین و مهمترین نقش را در اشتغالزایی، توسعه و آبادانی شهرستان می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده شاهد آن هستیم که برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری به دلایل مختلف راکد و تعطیل بوده که غیرقابل قبول است؛ به گفته وی توقف پروژه‌ها موجب یاس و ناامیدی دیگر سرمایه‌گذاران می‌شود و از این رو نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌ها در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت مجموعه‌هایی چون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت و علوی برای اشتغال‌آفرینی در شهرستان استفاده کرد.

وی در این جلسه خاطرنشان کرد: بانک‌ها جزیره‌ای عمل نکنند و به صورت جدی در راستای تولید اقدام کنند.

 

 

[ad_2]