حجم آب دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب گذشت/ افزایش امید و نشاط در جامعه با احیای دریاچه
حجم آب دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب گذشت/ افزایش امید و نشاط در جامعه با احیای دریاچه
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز حجم آب دریاچه ارومیه از 5 میلیارد مترمکعب گذشت، گفت: افزایش حجم آب دریاچه و پیشروی حجم آب علاوه بر احیای دریاچه تأثیر بسیار بالایی در جامعه داشته و سبب افزایش امید و نشاط مردم داشته است

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، خلیل ساعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بابیان اینکه کار بزرگی در سطح ملی با مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در برنامه‌های احیای دریاچه انجام‌شده است، گفت: باوجود تحمیل عدم امکان احیای دریاچه طی سال‌های گذشته از سوی برخی کارشناسان در افکار عمومی، با شروع و پیگیری برنامه‌های ستاد احیا شاهد بازگشت زندگی به دریاچه هستیم.
وی افزود: با توجه با عنایت الهی و بارش‌های اخیر و اقدامات ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۸۳ سانتی‌متر رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۱٫۰۵ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: با افزایش بارندگی‌ها طبق پیش‌بینی‌ها حجم آب دریاچه به ۵٫۰۳ میلیارد مترمکعب رسیده و این نشان‌دهنده مطلوب بودن روند احیای دریاچه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر وسعت دریاچه ۳ هزار و ۱۸۶٫۳۶ کیلومترمربع بوده و نسبت به مشابه سال گذشته دریاچه ارومیه ۸۶۳ کیلومترمربع و نسبت به ابتدای مهرماه سال گذشته یک هزار و ۴۶۳ کیلومترمربع وسعت یافته شده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش حجم آب دریاچه و پیشروی حجم آب علاوه بر احیای دریاچه تأثیر بسیار بالایی در جامعه داشته و سبب افزایش امید و نشاط مردم شده به‌طوری‌که در روزهای اخیر شاهد حضور مردم در کنار دریاچه و اظهار خوشحالی از خوب شدن حال دریاچه هستیم.