حادثه مرگبار «الجلیل» بهانه نتانیاهو برای گرفتن مهلت جهت تشکیل کابینه
حادثه مرگبار «الجلیل» بهانه نتانیاهو برای گرفتن مهلت جهت تشکیل کابینه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبربگزاری فارس، در حالی که مهلت بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه سه شنبه هفته جاری به اتمام می‌رسد، یک رسانه رژیم صهیونیستی خبر داد که او در فکر توسل به حادثه مرگبار اخیر در فلسطین اشغالی به منظور تمدید این مهلت است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، بنیامین نتانیاهو […]

 به گزارش گروه بین‌الملل خبربگزاری فارس، در حالی که مهلت بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه سه شنبه هفته جاری به اتمام می‌رسد، یک رسانه رژیم صهیونیستی خبر داد که او در فکر توسل به حادثه مرگبار اخیر در فلسطین اشغالی به منظور تمدید این مهلت است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، بنیامین نتانیاهو با توجه حادثه مرگبار پنجشنبه شب در «الجلیل»، در حال بررسی درخواست از «روون ریولین» رئیس این رژیم برای تمدید مهلت به او جهت تشکیل کابینه است.

هفدهم فروردین ماه بود که علی‌رغم نداشتن اکثریت کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شد.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه گرفتن این تصمیم آسان نبود، توضیح داد هیچکدام از کاندیداها از اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید برخوردار نبودند اما نتانیاهو به دلیل داشتن رأی بیشتر، انتخاب شد. نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد برای تشکیل کابینه و معرفی آن به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تلاش کند.

به گفته ریولین، ۵۲ نماینده کنست نتانیاهو را برای نخست‌وزیری پیشنهاد داده و ۴۵ نفر نیز «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر اپوزیسیون در کنست را معرفی کردند، اما از نظر او نتانیاهو شانس بیشتری برای تشکیل کابینه دارد.

بنا بر گزارش‌های قبلی رسانه‌های صهیونیست، در صورتی که نتانیاهو نتواند در موعد چهار هفته‌ای مقرر کابینه را تشکیل دهد، می‌تواند درخواست دریافت ۱۴ روز مهلت بیشتر را ارائه کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم صهیونیستی خبر داد، ، نتانیاهو با توجه به «تراژدی مرون» در حال بررسی برای درخواست از ریولین به منظور تمدید مهلت تشکیل کابینه است.

منظور رسانه‌های رژیم صهیونیستی از «تراژدی مرون»، حادثه مرگبار پنجشنبه شب در کوه مرون واقع در «الجلیل» فلسطین اشغالی است.

این حادثه در پی ازدحام ایجاد شده در جریان یک مراسم مذهبی در شمال فلسطین اشغالی رخ داد. این مراسم با شرکت حدود ۱۰۰ هزار نفر برگزار شده بود. طبق آخرین خبرها، در نتیجه این حادثه حداقل ۴۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود درباره درخواست احتمالی نتانیاهو از رئیس رژیم صهیونیستی برای تمدید مهلت نوشت: «احتمال می‌رود ریولین از یائیر لاپید رئیس حزب یش‌عتید بخواهد برای تشکیل کابینه تلاش کند».

انتهای پیام/م