حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع)  حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه دارد/ انتقاد از وضعیت کلاس‌‌های درس در تبریز
حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع)  حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه دارد/ انتقاد از وضعیت کلاس‌‌های درس در تبریز

امام جمعه تبریز گفت: اجرای این عملیات در حرم امام رضا(ع) حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد که البته ارزیابی جریان‌سازی فضای مجازی در هفته‌های گذشته گواه بر تایید این موضوع است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در  خطبه نماز عبادی و سیاسی و در […]



امام جمعه تبریز گفت: اجرای این عملیات در حرم امام رضا(ع) حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد که البته ارزیابی جریان‌سازی فضای مجازی در هفته‌های گذشته گواه بر تایید این موضوع است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در  خطبه نماز عبادی و سیاسی و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: حادثه دلخراش روز سه‌شنبه در صحن رضوی، دل همه را به درد آورد. این حادثه دومین حادثه بعد از بمب‌گذاری دهه ۷۰ در صحن رضوی بود. 

وی با بیان اینکه دشمن بداند که طلبه‌ها و روحانیت از اول انقلاب در کنار مردم فداکاری کرده‌اند، گفت: بیش از چهار هزار شهید طلبه، شهدای محراب دلیل بر پیشقدم بودن روحانیت است از این‌رو دشمنان کمی هم به استقبال جوانان در ثبت نام در حوزه‌های علمیه نگاه کنند که چقدر چشمگیر است از پدر و مادران می‌خواهیم تا فرزندان خود را برای ثبت نام در حوزه علمیه دعوت کنند. 

امام جمعه تبریز بیان داشت: طلاب همچنان استوار و پابرجا در راه تبعیت از فرامین امام انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و از هیچ چیزی هراس ندارند. 

آل‌هاشم  توضیح داد: روز سه‌شنبه فردی مسلح با چاقو با حمله به سه روحانی دو نفر را به شهادت رساند و یک نفر هم مجروح شده است. 

وی ادامه داد: این قاتل ۲۱ ساله به شهید اول ۲۰ ضربه با چاقو زده است؛ نهادهای انتظامی و امنیتی باید دقت بیشتری داشته باشید و همچنین وزارت خارجه و کشور باید بررسی‌های بیشتری انجام گیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: قاتل ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است. مراجع ذیربط پاسخ دهند که چگونه یک فرد یکسال پیش غیرقانونی به کشور می‌آید و کار هم پیدا می‌کند و سکونت هم دارد و سپس در صحن پیامبر منتظر می‌ماند تا افراد ملبس به لباس روحانیت را به شهادت برساند؟ 

وی اذعان داشت: اجرای این حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع)  حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد که البته ارزیابی جریان‌سازی فضای مجازی در هفته‌های گذشته گواه بر تایید این موضوع است. 

امام جمعه تبریز گفت: نکته دیگر هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی مد نظر آنهاست چراکه آنچه از تحرکات اخیر عوامل استکباری می‌توان اخذ کرد این است که سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق برای صهیونیست جهانی اتحاد امت اسلامی است که با شعله‌ور سازی جنگ‌ها و فتنه‌ها مذهبی از راه هتک حرمت به مقدسات و شکستن قداست اماکن مقدسه بتواند مسلمانان را رو در روی هم قرار می‌دهد. 

محور مقاومت در حال تبدیل شدن به گفتمان است

وی اضافه کرد: مساله قدس مساله اصلی است و ماه رمضان و نزدیک شدن روز  قدس از یک سو آنها را به شدت عصبانی کرده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: صهیونیست‌ها که راهبرد ضربه به ایران با هزار چاقو را در اولویت خود قرار داده بودند  الان خودشان مورد ضربات در داخل قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره بر اینکه در سطح منطقه و محور مقاومت گفتمان مقاومت در منطقه غرب آسیا در حال تبدیل شدن به گفتمان اصلی است، گفت: پیروزی‌های یمن و عملیات‌های مقاومت موجب شده است که اینها اجرای اینکونه عملیات را به مسائل فردی تبدیل کنند. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان دو کشور برادر هستند که ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانی هستند که اکثریت این مهاجران مردمان نجیب و زحمت‌کش هستند چراکه رزم و ایثار افغان‌ها و تقدیم سه هزار شهید در تمامیت از اراضی ایران و سلحشوری تیپ فاطمیون گواه این امر می‌باشد. 

وی گفت: اهداف دشمن از اینکونه حوادث در سطح کلان وحدت‌شکنی و انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس و به چالش کشیدن گفتمان موقعیت و ایجاد و تشکیل کدورت بین دو کشور همسایه و با جو رسانه‌ای است. 

 هنرمندان به تعهدات خود عمل کنند 

 وی  در اعلام مناسبت‌ها با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی است که به مناسبت سالگرد شهادت اهل قلم شهید آوینی است، گفت: واقعا هنرمندان اصلی این شهیدان هستند و سالگرد شهیدی مانند آوینی نباید فراموش شود و همچنین هنرمندان به تعهدات خود عمل کنند و هنر اسلامی خود را به نمایش بگذارند. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: آفرین بر دست اندرکاران فیلم موقعیت مهدی که مورد تحسین رهبری هم قرار گرفتند و این یعنی هنر انقلاب اسلامی. 

وی خاطرنشان کرد: اخیرا گزارشی از یک مدرسه به دست من رسیده است که در مدرسه‌ای در تبریز و در کلاس درس هنر گفته‌اند که چرا مدام دعا می‌کنید که خدایا ظهور امام زمان را نزدیک کند، اصلا ظهور امام زمان یعنی چه؟ باور می‌کنید که این موضوع در کلاس هنر اسلامی مطرح شده است؟ 

آل‌هاشم  ادامه داد: از آموزش پرورش درخواست می‌کنم تا جدیت به خرج دهند و کنترل کنند که در کلاس‌ها چه چیزهایی مطرح می‌شود. 

وی گفت: هنر و رسانه ابزار مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه بیست فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای است که در این روز شعار ما می‌توانیم را به صورت عملی نشان دادیم، گفت: تولید برق، پزشکی، بهداشتی، دامپروری، کاربرد انرژی هسته‌ای در دسترسی به منابع آب تکنیک هسته‌ای ، صنعت، شناسایی مین‌های ضد نفر در سایه از جمله ثمرات دانش هسته‌ای کشور است که همگی به خاطر تلاش دانشمندان است که باید قدر این دانشمندان هسته‌ای را دانست. 

وی اذعان داشت: دانشمندان هسته‌ای ایران سند مظلومیت هستند که برای زنده نگه داشتن چرخه هسته‌ای کشور چه زحماتی کشیدند. خصیصه آنها تسلط بر علم‌شان بود. 

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های رسیدن به تقوا و یکی از راه‌های رسیدن به عدالت، مبارزه با فساد و مخصوصا فساد اقتصادی است، گفت: تلاش برای شفاف‌سازی مقررات و بستن راه‌های سواستفاده می‌تواند انسان را از فساد دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اگر تمام اختیارات یک تولید یا تخصص در دست یک مامور پشت میزنشین باشد که سرنوشت آن کار با بله و‌ خیر آن فرد باشد باید آن فرد خیلی دقت کند زیرا او هر آن امکان لغزش دارد. 

وی متذکر شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین تلاش کنند تا براساس آنچه که باید تغییر یابد، تغییر کند و خدایی ناکرده جای توجیه و تعویق و تقلب نباشد. 

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است، گفت: این کتاب هدایتگر بوده و وسیله تشخیص حق از باطل است از این‌رو هر کسی که ارزش این ماه را درک کرده است باید روزه آن را هم بگیرد و اگر کسالتی دارد باید بعد از رفع کسالت قضای روزه‌های خود را به جا بیاورد. 

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: برخی‌ها می‌گویند که اسلام دین سختی است ولی اصلا اینگونه نیست بلکه اسلام دینی کامل و آسانی است و اصل و بنای اسلام آسان‌گیری و عدم سخت‌گیری است. 

وی خاطرنشان کرد: همه کتاب‌های آسمانی در رمضان نازل شده است. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه رمضان میهمانی خداست و خداوند خود میهمانانش را دعوت می‌کند، گفت: شب‌های احیا نیز روز پذیرایی این میهمانی است. 

وی افزود: در این ماه با خواندن دعاهای متعدد غذای شب‌های دیگر روح‌مان را تامین بکنیم و طلب دعا کنیم به طوریکه تلاوت یک آیه قرآن در این ماه معادل تلاوت کل قرآن کریم در روزهای غیر رمضان است. 

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: روزه‌دار نباید دروغ بگوید، دست به بیت‌المال بزند، نباید بی‌حجاب باشد و رشوه دهد و همچنین باید احترام پدر و مادر و همسر خود را حفظ کند. 

وی گفت: گزارش‌هایی می‌آید که برخی لباس‌فروش‌های لباس‌های زیر زنانه لباس‌های زیر را علنی در ویترین قرار داده و حتی روی انواع مانکن‌ها می‌پوشانند و در معرض دید عموم قرار می‌دهند؛ واقعا این چه وضعی است؟ مگر قدیم این شکل بود؟ قبلا حتی لباس زیر زنانه توسط خانم فروخته می‌شد الان فروشنده‌های لباس زیر زنانه آقا شده است و لباس‌های را هم خیلی راحت در معرض دید عموم قرار می‌دهند. 

وی ادامه داد: برخی از گردشگران نوروزی به تبریز اصلا توجهی به حجاب در تبریز نداشتند؛ باید به آنها تذکر داد که مردم تبریز از این وضعیت ناراضی هستند. 

آل‌هاشم با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در کنار توجه به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به مناجات‌خوانی هم توجه کند، افزود: در تبریز توجه جدی به مناجات‌خوانی نشده است. 

وی ابراز داشت: روزه‌داری در ماه مبارک رمضان نوعی جراحی بدون چاقو است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشکر از دولت مبنی بر تخفیف یکساعته به کارمندان برای استراحت، گفت: اخیرا شنیدم که آموزش پرورش ابلاغ کرده است که دانش‌آموزان یکساعت دیرتر مدرسه را ترک کنند که بنده پیگیر موضوع شدم و مقرر شد تا این یک ساعت ابلاغ شده لغو شود چراکه ما باید دانش‌آموزان را علاقمند به روزه گرفتن بکنیم نه اینکه آنها را خسته کنیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: هر روز برنامه‌ ترتیل قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰/ع