حاج محمدی: برای تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها، نیازمند آموزگاران تربیتی هستیم
حاج محمدی: برای تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها، نیازمند آموزگاران تربیتی هستیم

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با آیت الله اعرافی گفت: در سال گذشته و اوضاع کرونا، علی‌رغم مشکلات موجود اقدامات خوبی در زندان ها به ویژه در حوزه اشتغال به وقوع پیوست. وی افزود: در دهه محرم سال […]

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با آیت الله اعرافی گفت: در سال گذشته و اوضاع کرونا، علی‌رغم مشکلات موجود اقدامات خوبی در زندان ها به ویژه در حوزه اشتغال به وقوع پیوست.

وی افزود: در دهه محرم سال گذشته تعدادی از طلاب با حضور شبانه روزی در زندان ها در کنار زندانیان حضور یافتند و با آنان زندگی کردند.

رئیس سازمان زندان ها تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که بر اساس فرمایش حضرت آقا زندان را به آموزشگاه نیکی ها تبدیل کنیم؛ لذا در ابتدا برای تربیت آموزگاران و بهره مندی از روحانیونی که بر اساس سرفصل های ویژه امور تربیتی در زندان ها آموزش دیده باشند، نیازمند مشارکت و حمایت حوزه های علمیه هستیم.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آمارها عنوان داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد زندانیان کشور را مردان و حدود ۳ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و در مجموع ۶۲ درصد زندانیان را افراد متاهل تشکیل می دهند.

آیت الله اعرافی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در کشور گفت: حوزه علمیه مجموعه ای علمی، فکری، معرفتی و اجتماعی است که لازمه فعالیت آن ارتباط کامل و عمیق با جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت های جهادی طلاب و حضور آنان در عرصه های مختلف و تلاش برای رفع مشکلات مردم از جمله در دوران کرونا گفت: در آن شرایط طلبه ها در کنار سایر گروه های مردمی معجزه آفرینی کردند و باید این ظرفیت در حوزه آسیب های اجتماعی نیز وارد شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: می توان با حضور طلاب جهادی، ستادی نیز برای کمک به برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها راه اندازی کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: جایگاه زندان در جامعه و نحوه استفاده از آن در مجازات و محدود کردن آزادی افراد در کنار صیانت از سایر حقوق این افراد موضوعاتی است که باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع خانواده زندانیان تاکید کرد: مراقبت از خانواده های زندانیان نیز از مسئولیت های مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرای کارهای پژوهشی در زندان ها نیازمند یک مرکز مطالعات و پژوهش است.

وی از آمادگی حوزه علمیه قم برای برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز زندان ها خبر داد.

انتهای پیام