جوانان آذربایجان در تمامی عرصه‌های کشور پیشتاز هستند
جوانان آذربایجان در تمامی عرصه‌های کشور پیشتاز هستند

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان آذربایجان در تمامی عرصه‌های کشور پیشتاز و افتخارآفرین بوده و همیشه مایه غرور و مباهات مردم آذربایجان بودند. به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی در مراسم معرفی برترین‌های جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: پیشرفت هر کشور بدون توجه به جوانان مسیر نمی‌شود و امروز ۳۵ درصد از […]

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان آذربایجان در تمامی عرصه‌های کشور پیشتاز و افتخارآفرین بوده و همیشه مایه غرور و مباهات مردم آذربایجان بودند.

به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی در مراسم معرفی برترین‌های جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: پیشرفت هر کشور بدون توجه به جوانان مسیر نمی‌شود و امروز ۳۵ درصد از جمیعت کشور را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل داده و برای اینکه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیریم، باید به این جوانان توجه بیشتری نماییم.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضرورت توجه بیشتر به جوانان کشور را در مجلس احساس کرده و فراکسیون جوانان مجلس را تشکیل دادیم تا بتوانیم مطالبات به حق جوانان را محقق سازیم.

ساعی به اقدامات مثبت این فراکسیون اشاره کرده و عنوان کرد: یکی از گام‌های خوب برداشته شده برای جوانان، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بود که هدف ایجاد تحول در نظام مدیریت کشور و اعتماد و استفاده از جوانان در رده‌های مدیریتی بود.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در کشورهای موفق مدیریت با جوانان بوده و از تجارب پیشکسوتان به عنوان مشاور استفاده می‌شود، اما در کشور ما این قضیه عکس بوده و در طولانی مدت به دلیل پرورش ندادن مدیران جوان، آسیب‌هایی برای کشور می‌توانست به همراه داشته باشد.

ساعی اشتغال را یکی از مهم‌ترین موضوعات جوانان کشور برشمرده و عنوان کرد: در این راستا اقداماتی را انجام دادیم که می‌توان ورود به حوزه فعالیت دانش بنیان همچنین کارآفرینی در فضای مجازی اشاره کنیم که موفقیت‌هایی را نیز حاصل شده است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نهاد مستقل برای رسیدگی به حوزه جوانان کشور را نداریم و باید سازمان جوانان که در گذشته هم وجود داشت، احیا شود تا موضوعات جوانان به صورت تخصصی‌تر بررسی گردد و به همین جهت در فراکسیون اجتماعی مجلس طرح جدایی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده و به آن رای مثبت دادیم و امیدوارم در مجلس هم این طرح رأی آورد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس