جوادی آملی: باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود
جوادی آملی: باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود
آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم های بد اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

به گزارش قلم پرس، آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها.

 

ایشان ادامه دادند: ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.

 

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدمهای خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدمهای بد اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

 

معظم له بیان داشتند: داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند، امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد،  نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!

 

ایشان با بیان اینکه شهداء، سرمایه های کشور هستند، اظهار داشتند: اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست، اینها سرمایه های کشور و صاحبان اصلی آن هستند.

 

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: امیدواریم تا خداوند به حرمت خونهای پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛ در ادعیه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم؟!

 

معظم له در پایان ابراز داشتند: آخرین حرف این است که مواظب زبانمان  و ادبمان باشیم، مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود، هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولین وهمه و همه باید رعایت کنند.

انتهای پیام