جهانگیری: دولت روحانی واقعا مظلوم بود/آموختم برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد
جهانگیری: دولت روحانی واقعا مظلوم بود/آموختم برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد

اسحاق جهانگیری با تاکید براینکه دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بودف گفت: موختم برای قدم‌های رو به جلو باید چه کرد و برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در نخستین برنامه تبلیغاتی  خود در برنامه رادیویی «بی‌‌واسطه با ایران» که از رادیو ایران پخش […]

اسحاق جهانگیری با تاکید براینکه دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بودف گفت: موختم برای قدم‌های رو به جلو باید چه کرد و برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در نخستین برنامه تبلیغاتی  خود در برنامه رادیویی «بی‌‌واسطه با ایران» که از رادیو ایران پخش شد، با تبریک عید مبعث گفت: انتخاباتی بزرگ و سرنوشت ساز پیش رو داریم که در آن هرکس با ایفای نقش خود، سرانجام رای آگاهانه‌اش کاری می‌کند که در برابر خدا و ملت بزرگ ایران پاسخگو باشد.

من فرزند محرومیت‌های این خاک و آب هستم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه چرا کاندیدا شده است، اظهار کرد: کشور درموقعیت حساس قرار دارد. هم از نظر سیاست خارجی، اوضاع خارجی و منطقه‌ای که در آن قرار داریم. از نظر توسعه‌ای در یک پیچ تاریخی هستیم. هم فرصت‌های بی‌نظیری داریم و هم با تنگناهایی مواجه هستیم.

او با بیان اینکه سابقه، توانایی و تجربه‌اش باعث شد که از آنها برای خدمت به مردم و کشور استفاده کند، گفت: من فرزند محرومیت های این خاک و آب هستم و با تلخی و شیرینی‌های ملت زندگی کردم و از قبل از انقلاب اسلامی با سختی‌هایی مواجه و هزینه‌هایی پرداخت کرده که از آنها تجربه‌ آموخته و چیزهایی یافتم.

آموختم برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: آموختم برای قدم‌های رو به جلو باید چه کرد و برای برنگشتن به گذشته‌های تلخ چه نباید کرد. ما در این دوران تصمیم‌های مهمی اتخاذ کردیم. پایان جنگ یک تصمیم سرنوشت سازی بود شاید به این تصمصم نقدها وجود داشته باشد و لی هیچ کس قبول ندارد به زمان جنگ برگشت. پایان چالش هسته‌ای یکی از مهم ترین تصمیمات بود و شاید ایراداتی بر آن وارد باشد اما همه قبول دارند که نباید به دوران تحریم و تهدیدها برگردیم.

جهانگیری افزود: حال که نیاز به حضور من در صحنه‌ای است که باید می‌آمدم آمدم. چهار سال است کشور با تدبیر وامید گذشته است. دولت روحانی با استفاده از ظرفیت‌های ملی و توان کارشناسان، توانست مخاطرات فراوانی که با تهدیدهای بین‌الملی بوجود آمده بود را کاهش دهد اما ما همچنان نیازمند استمرار آن سیاست‌ها و پایدار کردن آنها هستیم. ما امروز امنیت خوبی داریم ولی باید آن را پایدار کنیم.گام‌هایی مهمی برای‌ آزادی و توسعه برداشته ایم امام باید این گا‌م ها را بلند تر و محکم‌تر برداریم. هم نیاز به استمرار و هم تحول نیاز داریم.

دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بود

او با تاکید براینکه دولت در این سال‌ها واقعا مظلوم بود، تصریح کرد: همه ظرفیت‌های کشور و توانایی‌های ملت برای رفع مشکلات هنوز به طور کامل بکار گرفته نشده و ما در نیمه راه هستیم و نباید از این راه عقلانیت، اصلاحات و اعتدال بازگردیم.

جهانگیری اظهار کرد: با صلاحدید بزرگان اصلاح‌طبان و موافقت آقای روحانی به عنوانم مکمل و پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال برای اعلام آمادگی در جهت حل مشکلات اشتغال و رونق اقتصادی و تحقق برنامه‌های اقتصادی مقاومتی وارد عرصه شدم.

از رانتی برخودار نبوده‌ام

جهانگیری با بیان اینکه من توفیق آن را داشته‌ام که حل مسئله را از جوانی یاد بگیرم، اظهار داشت: اهل عمل بوده و هستم و سطوح مدیریتی را بدون هیچ امتیاز و رانتی طی کرده‌ام؛ نه از رانت خانوادگی استفاده کرد‌ه‌ام و نه از رانت رفاقتی برخوردار بوده‌ام.

خود را طلبکار انقلاب نمی‌دانم

او ادامه داد: در همه عرصه‌های مختلفی که بوده‌ام، بدون هیچ چشمداشتی تمام سرمایه‌ام را در راه آرمان‌هایم گذاشته‌‌ام و سرباز اسلام، کشور و انقلاب بوده‌ام و خود را طلبکار انقلاب نمی‌دانم.

تجربه کاری را از دولت شهید رجایی آغاز کردم

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سوابق خود تصریح کرد: تجربه کاری را از دولت شهید رجایی آغاز کردم و در دولت‌های مهندس موسوی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای سید محمد خاتمی حضور داشته‌ام و اکنون در دولت آقای روحانی به معاون اول نقش‌آفرینی کرده‌ام. من از سطوح مختلف مسئولیت از سطوح جهاد سازندگی دهستان، شهرستان، استان و نمایندگی مجلس و سپس استانداری و وزارت و اینک معاونت اول حضور داشته‌ام.

وضعیت امروز کشور را سیاه و تیره و تار نمی‌بینم

جهانگیری با بیان اینکه امروز توانسته‌ام به عنوان حلقه وصل نیروهای خدوم باشم و سیاست‌ها و دغدغه‌های رهبری در اقتصاد مقاومتی را با فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی پیش ببرم و عهده‌دار اجرای برنامه‌های توسعه‌ای رئیس جمهور باشم، خاطرنشان کرد: امروز به برنامه‌های جاری و توسعه‌ای کشور اشراف دارم. وضعیت امروز کشور را سیاه و تیره و تار نمی‌بینم ولی مسائل جاری اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را جدی می‌دانم.

او با بیان اینکه آینده را نامشخص و مبهم نمی‌بینم، ابراز داشت: ظرفیت‌های کنونی کشور و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی را می‌شناسم و به اعتبار تجربه و دانسته‌ها و توانی که در میان نخبگان، زنان و جوانان و هرکس که فرصت خدمت نداشته‌اند یا امکان حضور نداشته‌اند، راه‌حل‌ها را می‌دانم.

در خانواده‌ای معمولی متولد شدم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در خانواده‌ای معمولی متولد شدم، عنوان کرد: پدرم کارگر معدن بوده است. کسانی که با معدنکاری آشنا دارند، می‌دانند این شغل، جزو سخت‌ترین کارها است. تونل‌های طولانی و نان حلال کار سخت و دشواری است. تحصیلاتم را در سیرجان طی کرده و در انقلاب در سیرجان بودم. شهید نصیری – که از شهدای هفت تیر است – معلم ما بود.

جهانگیری اضافه کرد: دوران دانشگاه را در دانشگاه باهنر گذراندم و در مبارزات دانشجویی فعال بودم و در مبارزه مردم کرمان در برابر نظام ستمشاهی در مسجد ملک مورد هدف قرار گرفتم که سالم ماندم. تحصیل را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف و دکتری در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذراندم.

قبل از صدور فرمان تشکیل جهاد، خدمت به روستاها را آغاز کردم

او در ادامه سوابق انقلابی خود یادآور شد: در دوران انقلاب با کشیدن طعم فقر به همراه بخشی از دانشجویان به منطقه ریگان بم حرکت کردیم که در آن دوران دهستان بود و اینک به شهرستان تبدیل شده است. به همراه روستاییان  خدمت در روستا را آغاز کردیم و این در حالی بود که هنوز امام فرمان تشکیل جهادسازندگی را صادر نکرده بود. با صدور فرمان جهاد در منطقه جیرفت و کهنوج که منطقه بسیار فقیر بود، ولی با مردمی مهمان‌نواز، مسئولیت جهاد را در شهرستان آغاز کردم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این دو سال مسئولیتم، با جوانان عزیز آشنا شدیم و فعالیت‌هایی را با همکاری یکدیگر انجام دادیم. بعد به کرمان آمدم و عضو شورای جهاد استان شدم و همزمان مسئول پشتیبانی جهاد سازندگی استان را عهده‌دار شدم. در دوره دوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده جیرفت به مجلس راه یافتم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شدم.

عضو گروه مشاوران مالی جنگ بودم

جهانگیری ادامه داد: همزمان با عضویت در این کمیسیون با حکم آیت‌الله هاشمی که علاوه بر ریاست مجلس، فرمانده جنگ هم بودند، عضو گروه مشاوران مالی جنگ شدم که آقایان عبدالله نوری و علی آقامحمدی نیز عضو این گروه بودند.

در تدوین برنامه اول توسعه کشور به دولت آیت‌الله هاشمی کمک ویژه‌ای کردم

او با یادآوری اینکه در دوره سوم نیز مجددا نماینده مجلس شدم، بیان کرد: علاوه بر عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه، در کمیسیون تخصیص ارز نیز پیگیر کارهای بزرگ کشور بودم. همزمان در بعثه امام نیز با حکم رئیس بنیاد شهید انقلاب حضور داشتم و در تدوین برنامه اول توسعه کشور در مجلس به دولت آیت‌الله هاشمی کمک ویژه‌ای کردم.

یکی از بهترین دوران کاری‌ام را در اصفهان تجربه کردم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در سال ۱۳۷۱ از سوی دولت به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شدم، گفت: یکی از بهترین دوران کاری‌ام را در اصفهان تجربه کردم. هنوز برخی اوقات که با اصفهانی‌ها روبه‌رو می‌شوم، آنها قدردان من و من شرمنده آنها می‌شوم. در این دوران، توسعه استان از سرعت خوبی برخودار بود و رابطه صمیمی با علما، هنرمندان و نخبگان از جریانات مختلف داشتم.

در دولت اول خاتمی، در توسعه فلزات قدم‌های بزرگی برداشته شد

جهانگیری با بیان اینکه با انتخابات سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور با دعوت ایشان به عنوان وزیر معاون و فلزات انتخاب شدم، اظهار داشت: در این دوره تمرکز اصلی بر توسعه بخش معادن و فلزات بود. بخشی که در مناطق مختلف و محروم کشور قرار داشت از شمال تا جنوب و شرق تا غرب. در این دوران، قانون معادن اصلاح شد و در توسعه فولاد و مس و سایر فلزات قدم‌های بزرگی برداشته شد.

بهترین دوران صنعتی کشور در دوران وزارتم بود

او با بیان اینکه در برنامه سوم توسعه دو وزارتخانه معاون و فلزات و صنایع در یکدیگر ادغام شدند، تصریح کرد: با ادغام وزارتخانه‌ها، وزارت صنایع و معادن با تصویب مجلس تشکیل شد و با حکم رئیس جمهور و رای مجلس به عنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شدم. در بیش ازپنج سال مسئولیتم، یکی از بهترین دوران صنعتی ایران پشت سر گذاشته شد.

در دوران وزارتم، رشد کشور دو رقمی بود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای اولین بار در این دوران، استراتژی توسعه صنعتی کشور با همکاری دانشگاهیان نوشته شد. در این دوران پنج سال به صورت مستمر رشد کشور دو رقمی بود و رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور بسیار بالا بود.

در دوران وزارتم بخشی از گلوگاه‌های مهم شناسایی شد

جهانگیری با بیان اینکه بخش صنعت در این دوران در ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری نقش بسیاری خوبی ایفا کرد، خاطرنشان کرد: در این دوران، بخشی از گلوگاه‌های مهم شناسایی و برطرف شد که از جمله آنها، مهر عدم ساخت  است. اینکه هرکس می‌خواهد کالایی وارد کند به وزارت صنایع می‌آمد و این وزارتخانه اجازه می‌داد با زدن این مهر مقدار قابل توجهی رانت وارد جبیب آن واردکننده شود.

او افزود: سیاست تجاری در این دوران، مهمترین سیاستی شد که براساس آن، مشخص بود که کدام رشته با تعرفه پایین قابل رقابت و کدام رشته نیازمند است که تعرفه بالاتری داشته باشد.

مشکلات صنایع خودروسازی در دوران مسئولیتم حل شد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت خودرو در دوران وزارتم تحولی اساسی را بخود دید، ابراز داشت: مردم تا قبل از این دوره برای تحویل خودرو تا دو سال منتظر می‌مانند و برای تعیین رنگ خودرو، ده‌ها واسطه می‌تراشیدند. با افزایش تیراژ خودرو تمام این اقدامات و واسطه‌ها برداشته شد تا جایی که خودروسازان برای خودرو را قسطی می‌فروختند.

با خودروسازان بزرگ دنیا به صورت مستقیم وارد مذاکره شدیم

جهانگیری با بیان اینکه افزایش کیفیت و کاهش قیمت از جمله سیاست‌های وزارت صنایع و معادن در دوران مسئولیتم بود، عنوان کرد: در این راستا، با خودروسازان بزرگ دنیا به صورت مستقیم وارد مذاکره شدیم تا آنها در کشور سرمایه‌گذاری کنند. همچنین تولید برخی از خودروها مانند پیکان که به جز افزایش آلودگی و ضربه زدن به اعتبارات کشور تولیدشان نتیجه‌‌ای نداشت، متوقف شد.

او ادامه داد: یکی از تصمیمات مهم در این دوران، ایجاد حساب ذخیره ارزی بود. از محل این حساب، به بخش‌های مختلف صنعتی بودجه تخصیص داده شد. به طور مثال، با تخصیص بودجه به بخش سیمان، صنعت سیمان کشور دو برابر ظرفیت آن روز توسعه یافت و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که یکی از مسائل اصلی این است که سیمان تولید شده به دنیا صادر شود.

در سال ۸۴ تا ۹۲ از مسئولیت‌های دولتی کنار گذاشته شدم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در سال ۸۴ تا ۹۲ از مسئولیت‌های دولتی کنار گذاشته شدم، عنوان کرد: در این دوره ماهنامه صنعت و توسعه را راه انداختم و برخی از ایده‌هایی که به نظرم برای توسعه کشور لازم است در این ماهنامه منتشر می‌کردم. البته بخشی از این زمان نیز صرف مسائل شخصی شد. با این حال، در هر جلسه‌ای که برای پیشرفت کشور از من دعوت شد، حضور یافتم.

حل مساله هسته‌ای مهمترین موضوع ابتدای دولت یازدهم بود

جهانگیری با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون به عنوان معاون اول کشور انتخاب شدم، یادآور شد: در این دوران، نیاز بود تا اولویت‌های کشور شناسایی شود. تمرکز دولت در این دوران، بر حل مسائل اساسی کشور تمرکز بود. در میان اولویت‌های کشور، اصلی‌ترین موضوع حل مسئله هسته‌ای بود که با انتخاب تیمی قوی از سوی رئیس جمهور از دیپلمات‌های برجسته و با مدیریت آقای روحانی و تحت رهبری مقام معظم رهبری پرونده هسته‌ای حل شد و برخی فرصت‌های جدید نیز ایجاد شد.

او با بیان اینکه در دوران سال‌های بعد از انقلاب با تورم‌های بالا روبرو بودیم، ادامه داد: در مقاطعی حتی تورم بالای ۴۰ درصد داشتیم اما رشد اقتصادی مثبت بود. زمانی که بود رشد اقتصادی منفی داشتیم اما تورم پایین بود. ایکنه در مقطعی هم تورم بالا باشد و هم رشد اقتصادی منفی باشد تقریبا در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود. نیازمند این بود که در مسائل اقتصادی تمرکز ویژه‌ای بر حل مساله تورم و حاکیمت انضباط مالی و پولی در سیاست‌های اقتصادی حاکم توجه شود.  به فضل الهی دولت توانست در مدت کوتاه روند کاهشی تورم را ادامه دهد به طوری سال جاری را با تورم تک رقمی آغاز کردیم.

اقتصاد مقاومتی فرصت انسجام بخشی به کل کشور را بوجود آورد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به برخی از اقدامات دولت یازدهم برای رونق بخشی به اقتصاد اشاره کرد و گفت: بخش‌های اقتصادی کشور به صحنه‌ آمدند. آنچه که در این مقطع بیش از سایر سیاست‌ها به کمک دولت آمد، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

فرمانده اقتصاد مقاومتی افزود: سیاست‌های ۲۴ گانه‌ای که رهبری ابلاغ کردند برای اینکه اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی نلرزد و در تنش‌های اقتصاد بین‌المللی آسیب نبیند، ۵ رویکرد اساسی شامل رویکرد دانش بنیان، مردمی کردن اقتصاد، برون نگر کردن تکان زدا کردن اقتصاد و عدالت محور بودن اقتصاد بود، فرصت جدیدی در اختیار دولت قرار داد. آنچه من می‌دانم  این است که اقتصاد مقاومتی فرصت انسجام بخشی به کل کشور برای حمایت از سیاست‌های اقتصادی را بوجود آورد.

۳ میلیون گندم مازاد داریم

جهانگیری به تاکید مقام معظم‌رهبری به مسائل اقتصادی و اولویت‌ دادن به آن اشاره کرد و گفت: در بخش نفت و گاز تمرکز اقتصاد مقاومتی بر آن بود که در میادین مشترک که طرف خارجی برمی دارد به نقطه ای برسیم که سهم ملت برداشته شود. خوشبختانه هم در میادین گازی و هم نفتی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که سهم و حق ملت ایران به آن اندازه که باید برداشته شود از اولایل امسال برداشته شده است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه کشاورزی  از سوی دولت، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما این بود که امنیت غذایی را در اقتصاد مقاومتی پایدار کنیم. هیچ کالایی ارزشمند تر و استراتژیک‌تر از گندم نبود. ما در سال ۹۱ بیش از ۶ میلیون و درسال ۹۲بیش از ۴ میلیون تن گندم وارد کردیم. در سال ۹۵ با میزان خریدی  که صورت گرفت ما ۳ میلیون گندم مازاد داریم . در طرح‌های متخلف کشاورزی در کشت گلخانه‌ای و زمینه آبیاری مدرن و تحت فشارو ‌آبخیزداری کارهای اساسی شد که در چارچوب اقتصاد مقاومتی بود.

معاون اول رییس‌جمهور از بحث آب به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ چالش‌های پیش‌رو یاد کرد و با بیان اینکه برنامه هایی برای تهیه شده است، ادامه داد: در زمینه صنعت در ابتدای سال ۹۵ هدف‌گذاری برای راه اندازی ۷ هزارو  ۵۰۰ واحد تولیدی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند یا راکد هستند شده بود که در آخر سال به ۲۳ هزار واحد صنعتی رسید و از فرصت استفاده و فعال شدند. در این مدت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی که بالای ۶۰درصد رشد فیزیکی داشتند تکمیل شدند و ده‌ها طرح صنعتی در نیروگاه سازی به بهره‌برداری رسید.

او به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت:‌ مکسانی که به بیمارستان مراجعه می کنند بیش از رنج بیماری از رنج هزینه‌های درمان ناراحت بودند از این رو دولت متمرکز شد تا طرح سلامت را برای کاهش هزینه مردم انجام دهد که خوشبختانه پرداخت هزینه درمان از ۳۷ درصد به ۵/۸ درصد رسید و پزشکان به مناطق محروم رفتند.

در طول سال دولت‌های یازدهم معادل دولت‌های گذشته به روستاها گازرسانی کردیم

معاون اول رییس‌جمهور توسعه روستایی را مهم‌ترین جهت‌گیری توسعه‌ای کشور است، گفت: در یکی از جلسات شورای عالی آب گزارشی مطرح شد که طبق آن برای بیش از شش هزار روستا آب شامیدنی با تانکر به مردم می‌‌رسد. بعد از آن تصمیم به رفع این مشکل شد و در سال ۹۵ گام بلندی برداشته باشد و به اندازه ۱۰ سال به روستاها آبرسانی شد. ما در طول سال دولت‌های یازدهم معادل دولت‌های گذشته به روستاها گازرسانی کردیم بدون اینکه هزینه‌ای در بودجه درنظر گرفته شود.

او به مساله بیکاری اشاره کرد و گفت:  با حجم نیروهای جوان تحصیل کرده و جویای کار مواجه هستیم. بیش از ۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند. برای رفع این چالش نیازمند تولید، کارآفرینی و ریسک پذیری هستیم و متاسفانه هر خانواده ایرانی دغدغه بیکاری اعضای خود را دارد.

به دنبال حمله به سفارت عربستان ورود گردشگر به اماکن مذهبی کم شد

جهانگیری افزود: برای اینکه از بیکاری به خوبی عبورکنیم باید به تجربه‌ای که در خارج  از کشور وجود دارد و نیز در داخل اندوخته شده توجه کنیم که آن نیاز به تولید و سرمایه‌گذاری است. حتما یکی از بخش‌هایی که باید به آن توجه کرد بخش خدمات است چرا که می‌تواند برای حل مسئله بیکاری به کمک آید. حتما در بین گردشگران اسلامی که به اماکن مذهبی همچون مشهد و قم سفر می‌کنند، از برخی مناطق گردشگری هم بازدید می‌کنند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد متاسفانه به دنبال حمله به سفارت عربستان، ورود گردشگر در این بخش کم شده و باید ما به دنبال حل مشکلات با کشورهای منطقه باشیم.

او بر لزوم وجود امنیت سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه تاکید کرد و گفت: همه قوا و نیروهای امنیتی و دستگاه‌های باید در راستای تقویت امنیت سرمایه گذاری قرار بگیرند. اگر به دنبال رفع بیکاری با جذب سرمایه گذاری و افزایش تولید هستیم ، باید الزامات آن را نیز فراهم کنیم و مقررات بیهوده و زاید که باعث معطلی در کار و صدور مجوز می‌شود را لغو کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم اقداماتی برای فقرزدایی و برطرف کردن چهره خشن از جامعه اسلامی در دولت دوازدهم اشاره کرد و ادامه داد: در دولت یازدهم اقدامات مهمی برای کمک به افراد تحت پوش کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام شده اما باید کار جدی‌تر دنبال شود.

جهانگیری افزود: آسیب‌های اجتماعی باید در راس اولویت‌های دولت دوازدهم باشد. هم باید با اعتیاد و هم با معتاد به عنوان بیمار و هم با خانواده ها آنها به طور خوب برخورد کرد. بیش از ۱۱ میلیون در حاشیه شهرهای بزرگ حضور دارند. نیاز داریم آن را سامان دهیم و امکانات لازم را برای این قشر فراهیم کنیم.

معاون اول رییس جمهور یادوار شد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی جلسات متعددی با حضور رهبر انقلاب برگزار شد که خوشبختانه برنامه خوبی در شورای فرهنگی و شورای اجتماعی برای رفع آن تهیه شده است.

نباید مدیران را بخاطر گرایش سیاسی از خدمت‌گذاری کنار گذاشت

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی تاکید کردو گفت: باید از همه نیروها بدون توجه به گرایش سیاسی برای خدمت‌گذاری در دولت‌ و بخش خصوصی استفاده کرد. نباید مدیران را بخاطر اینکه گرایش سیاسی هم‌سو ندارند از خدمت‌گذاری کنار گذاشت. باید به دانشگاه‌ها استقلا کامل داده شود تا محیط پرنشاطی باشد.

جهانگیری گفت: انتخاب رییس جمهور و تصمیمات او در تعین سرنوشت امروز و آینده کشور تاثیر گذار است. با گفتن شعارها نمی‌شود در مورد رییس جمهور رای داد. اینکه فرد چقدر به مسائل کشور آگاه و به چه میزان توان مدیریتی و رفع معضلات دارد تعیین کننده است. آنچه در بضاعت دارم به صحنه آوردم  و امیداورم همراه با ملت ایران در گره گشایی از مشکلات بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.