جمع‌آوری دستفروشان در محدوده بازار تاریخی تبریز
جمع‌آوری دستفروشان در محدوده بازار تاریخی تبریز
‌معاون خدمات شهری منطقه ۸ تبریز از آغاز طرج جمع آوری دستفروشان با همکاری عوامل نیروی انتظامی در محدوده بازار تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، امیررضا مهدی زاده، گفت: پیرو اعتراضات گسترده شهروندان و کسبه بازار، در راستای ساماندهی معابر منطقه، از روز گذشته طرح جمع آوری دستفروشان به‌صورت پایلوت در مسیر راسته کوچه و بازار صفی اجرائی شده و طی روزهای آتی در سایر معابر منطقه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح جمع آوری طبقچیان و دستفروشان بازار از روز گذشته در راسته کوچه و بازار صفی اجرایی شده و عوامل سدمعبر منطقه ۸ با همکاری عوامل نیروی انتظامی مانع پهن کردن بساط دستفروشان و طبقچیان در محدوده بازار شدند.
معاون خدمات شهری منطقه ۸ با تاکید بر اینکه جمع‌آوری دستفروشان وظیفه قانونی شهرداری است، گفت: قانون به ما برای جمع آوری دستفروشان تکلیف کرده و ما با جمع اوری دست فروشان تنها به وظیفه قانونی خود عملی می کنیم.
وی افزود: متاسفانه  تعداد متعددی از دستفروشان دارای چندین باب مغازه در قسمت‌های مختلف بازار هستند که از آنها به عنوان انبار کالاهای خود استفاده می‌کنند و کسب و کار خود را در پیاده رو های پرتردد منطقه انجام می‌دهند و در این راستا عوامل تشخیص مزاحمت منطقه ۸ اقدام به شناسایی و پلمپ چندین باب مغازه که به عنوان انباری مورد استفاده دستفروشان قرار گرفته بود را شناسایی و پلمپ کرده‌اند.